خشونت‌های دنباله‌دار در آمریکا تنها در ماه جاری ۲۱ تن را به کام مرگ کشاند

در تازه‌ترین آمار منتشر شده در ماه آوریل مشخص شد تنها در این ماه بر اثر تیراندازی‌های کور ۲۱ تن کشته شدند.

تازه‌ترین آمار‌ها در پایگاه اینترنتی «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» در آمریکا نشان می‌دهد خشونت‌ها با سلاح در ماه آوریل تا این لحظه به نسبت زیاد بوده است.

آمار‌های منتشر شده در این پایگاه اینترنتی نشان می‌دهد در فاصله روز‌های دوم تا دوازدهم آوریل، ۱۹ مورد خشونت مسلحانه و «تیراندازی به جمعیت» در آمریکا گزارش شده است که بر اثر آن در کل ۲۱ تن کشته و ۱۰۴ تن دیگر زخمی شدند.

در این دوره نزدیک به ده روزه، پرحادثه‌ترین و مرگبارترین روز به دهم آوریل مربوط می‌شود. در این روز، پنج مورد حادثه تیراندازی گزارش شده است که در مجموع به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۲۸ تن دیگر انجامید.

مرگبارترین حادثه انفرادی در این دوره نیز به تیراندازی روز سوم آوریل در ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا مربوط می‌شود که تنها در یک حادثه شش تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز بر اثر تیراندازی در ایستگاه مترو نیویورک چندین تن زخمی شدند. پلیس آمریکا تایید کرد در این ایستگاه وسایل انفجاری عمل نکرده نیز پیدا کرده است. به گفته پلیس عامل این تیراندازی، ماسک ضد گاز و لباس نارنجی رنگ پوشیده بود و ضمن تیراندازی در داخل ایستگاه مترو، از بمب دودزا نیز استفاده کرد و باعث زخمی شدن چندین تن شد. پلیس اعلام کرد مجری عملیات پس از تیراندازی از محل متواری شد و جستجوی نیرو‌های امنیتی برای پیدا کردن وی ادامه دارد و بعید است همدستی داشته باشد.

این حادثه بار دیگر موضوع حمل سلاح را که به تعداد زیاد در دست آمریکایی‌ها وجود دارد مطرح می‌کند. بر اساس داده‌های آرشیو خشونت سلاح (The Gun Violence)، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، حدود ۱۱۹ تیراندازی در آمریکا گزارش شده است. در این تیراندازی‌ها حدود ۸۵۵۸ تن مجروح شدند که ۹۳۷ نفر خردسال بودند؛ این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. روزانه بیش از ۱۱۶ نفر جان خودشان را در حوادث تیراندازی در ایالت‌های مختلف آمریکا از دست می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار