بهادری جهرمی: ارزان شدن سفر حج در دستور کار است/منابع آزادشده صرف تسویه بدهی‌هایی که به دولت به ارث رسیده می‌شود

سخنگوی دولت گفت:امسال سهمیه زائران حج تمتع ایران تقریبا ۴۰ هزار نفر خواهد بود.در شورای عالی هم بحث تدابیر برای ارزان شدن سفر در دستور کار است.

بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت که با توجه به افزایش نرخ ارز تمام تلاش‌ها برای ارزان شدن هزینه سفر حج انجام می‌شود.

وی گفت: در دو هفته گذشته دولت مصوبه‌های داشت که مهم‌ترین آن آئین نامه بودجه سال ۱۴۰۱ بود که به تصویب هیئت دولت رسید.فرآیند تدوین ۴۶ آئین نامه در دستورکار دولت قرار دارد همچنین طرح‌های متعدد در دستورکار کمیسیون‌های دولت است و هر کدام از این طرح‌ها نهایی شود به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیریت بحران کم آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه‌ها است

به گفته بهادری جهرمی حل بحران کم آبی اولویت دولت است. در قانون ۱۴۰۱ در تبصره ۸ به این مشکل به صورت ویژه پرداخته شده است. مدیریت بحران کم آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه ها برای مدیریت مصرف است. ۹ جلسه به ریاست معاون اول در این زمینه برگزار شده‌ ۴ جلسه ویژه زاینده رود برگزار شده است. طرح شیرین سازی انتقال آب دریا اصلی ترین طرح است پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول هم داشته اند. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می شود.

وی گفت: طرح اضطراری آب رسانی به استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی داشته است .در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه بوده است.طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.

بهره برداری مناسبی از جام جهانی خواهیم داشت

سخنگوی دولت  گفت که « پس از سفر رئیس جمهوری به قطر، تا کنون دو جلسه برگزار و تکالیف دستگاه های مختلف احصا و ابلاغ شده است.۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی در دستور کار است.»

به گفته بهادری جهرمی سفر دو روزه ای هم وزیر حمل و نقل قطر به ایران داشت. سه سند در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است. در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل مسافران صورت گرفته است. با پیگیری معاون اول رئیس جمهور بهره برداری مناسب از جام جهانی خواهیم داشت.

تعداد زائران حج تمتع کاهش داشته است

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر به خانه خدا گفت:  امسال تعداد زائران حج تمتع کاهش داشته و حدود یک میلیون نفر است .سهمیه ایران حدود ۵ درصد که تقریبا ۴۰ هزار نفر خواهد بود.در شورای عالی هم بحث تدابیر برای ارزان شدن سفر در دستور کار است. با توجه به افزایش نرخ ارز تمام تلاش‌ها برای این مساله انجام می‌شود.

خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده‌ایم

سخنگوی دولت گفت :عادی سازی برخی کشورهای عربی اسلامی سرکوبگری صهیونیست‌ها را تقویت کرده است.وزارت امور خارجه تماس هایی با حماس داشته و رایزنی هایی با وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی شده است.نامه ای هم به دبیر کل همکاری اسلامی ارسال شده و خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده ایم.

ارزیابی عملکرد مدیران در دستورکار است

سخنگوی دولت گفت: نظارت حق طبیعی مجلس است. در حین تعامل دولت و مجلس اختلاف نظر کارشناسی هم امری طبیعی است.تمام وزرا به صورت جهادی در حال اجرای برنامه های خود هستند. برخی اقدامات نیازمند زمان بلندمدت تری برای به نتیجه رسیدن است.

به گفته بهادری جهرمی ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار دولت بوده و هست. اخیرا هم ارزیابی عملکرد وزرا  به خودشان و  رئیس جمهور داده شده و رئیس جمهور تاکید دارد بانیان وضع موجود نمی‌توانند حل کننده مشکلات باشند.

به گفته رئیس جمهور مدیرانی که کارایی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی‌توانند با دولت همکاری داشته باشند.

سخنگوی دولت گفت که «عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد که به دولت به ارث رسید تورم زا است و آثار آن بلند مدت است. بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می‌گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست. البته کسری‌های بودجه از سال قبل نیز تاثیرگذار است.»

پشت پرده اقدامات سوداگران باید بررسی شود

به گفته بهادری جهرمی در جلسه چهارشنبه دولت در کنار مباحث ناظر به گرانی در خصوص اقدامات سودجویانه بیان شده که به طور خاص در بازار میوه و تره بار بود که در واکنش به این گزارش رئیس جمهور خطاب کردند در کنار کنترل تورم از عامل اخیر که اقدامات سوداگران است نباید غافل بود و پشت پرده آنها باید بررسی شود.

وی گفت: رئیس جمهور تاکید دارد بانیان وضع موجود نمی توانند حل کننده مشکلات باشند. کسانیکه کارایی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی توانند با دولت همکاری داشته باشند.اخیرا دستوری از سوی رئیس جمهور به معاونت اجرایی صادر شد که کارگروهی تشکیل شود برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده اند.

در پروژه میانکاله فرمان رئیس جمهور بر زمین نمانده است

وی درباره پروژه میانکاله گفت که فرمان رئیس جمهور بر زمین نمانده. کلنگ زنی پروژه متوقف شده است و در دولت مردمی اقدامی در این زمینه صورت نمی گیرد.

بهادری جهرمی گفت :آزادسازی برخی منابع بلوکه شده یکی از اقدامات دولت است. دولت اغماضی در جهت صیانت از حقوق مردم نخواهد داشت. منابع آزاد شده صرف تسویه بدهی های گذشته که به دولت به ارث رسیده است می شود. ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته در این دولت پرداخت می شود. همزمان میزان سرمایه گذاری عمرانی دولت نیز افزایش یافته از این منابع است و واردات کالاهای اساسی هم از این منابع تامین می شود.

با مدیریت وزارت نفت هیچ قطعی گاز در بخش خانگی نداشته‌ایم

وی گفت که در سالهای گذشته در ایام اوج مصرف گاز و برق با قطعی رو به رو بودیم با مدیریت خوب وزارت نفت با هیچ گونه قطعی گاز در بخش خانگی روبه رو نبودیم. در حوزه وزارت نیرو نیز در زمینه برق شاهد همین وضعیت بودیم و قطعی نداشتیم.

بهادری جهرمی گفت:مدیریت مصرف برق نیازمند عزم همگانی است اما دولت برنامه متعددی برای به کارآوردن نیروگاه های جدید و تقویت نیروگاه ها داشته است.

سخنگوی دولت گفت:در سفر رئیس جمهور به استان گرگان در خصوص لایروبی آشوراده دستور دادند که تعیین تکلیف شود.در حوزه طبیعت گردی آشوراده مشخص شد مشکلی در این زمینه نیست. در حوزه لایروبی خلیج گرگان هم سازمان بنادر آغاز به کار کرد. پیمانکار تعیین شده و با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست در دستور کار است.

دولت برای افزایش قیمت خودرو مجوز ارائه نداده است

وی گفت که دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو صادر نکرده است.مشکلات صنعت خودرو ریشه ای است. افزایش تولید مورد تاکید دولت است. کاهش تعداد خودروهای در پارکینگ مانده یکی دیگر از برنامه های دولت در زمینه خودرو بوده است. همچنین گارانتی ها افزایش یافته است که این اقدامات از موارد ۸ بندی دستور رئیس جمهور برای صنعت خودرو است.

بهادری جهرمی گفت که «۱۸۰ هزار خودرو در پارکینگ دو خودروساز بود که امروز به زیر ۵۰ هزار تا کاهش یافته است.»

به گفته سخنگوی دولت سال گذشته ۳۰۱ هزار میلیارد تومان از محل وصول مالیات واریز نقدی به خزانه صورت گرفته است. ۴۰ هزار میلیارد تومان هم از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها صورت گرفته است.افزایش مالیات از مودیان جدید صورت گرفته است. مودیان از ۴ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر رسیده اند که شامل مودیان فراری بوده است.

مساله مهاجران روی میز وزارت کشور است

سخنگوی دولت گفت: مساله مهاجران مساله روی میز وزارت کشور است. مهاجران افغانستانی هم به صورت قانونی هستند و برخی قصد ورود غیرقانونی داشته اند که تا حد ممکن شناسایی می شوند. سازمان ملی مهاجرین نیز در حال شکل گیری است.

به گفته بهادری جهرمی ایران همیشه حجم گسترده مهاجران را میزبانی کرده است انتظار می رود مراجع بین المللی هم تکالیف خود را به ویژه در شرایط تحریم داشته باشند. دولت با ورود قانونی مهاجران موافق است.

سخنگوی دولت گفت: سه عامل کاهش ارزش پول ملی با جدیت مقابله می شود. کسری بودجه به حداقل رسیده است. نظم دهی و انضباط بانکها نیز در دستور کار است. ناترازی ارزی نیز در حال جبران است. موفقیت‌های خوبی داشتیم و این رویه به عنوان برنامه مهم دولت تداوم دارد.

نظم دهی و انضباط بانکها نیز در دستور کار است

سخنگوی دولت گفت: سه عامل کاهش ارزش پول ملی با جدیت مقابله می شود. کسری بودجه به حداقل رسیده است. نظم دهی و انضباط بانکها نیز در دستور کار است. ناترازی ارزی نیز در حال جبران است. موفقیتهای خوبی داشتیم و این رویه به عنوان برنامه مهم دولت تداوم دارد.

بهادری جهرمی گفت:ریزگردها مساله دامنه داری است. برنامه های داخلی و بین المللی در این زمینه در دستور کار است.سازمان محیط زیست برنامه ۱۰ ساله را طراحی کرده اند که در ستاد ملی گرد و غبار در حال پیگیری است.در حوزه منشا خارجی نیز با کشورهای منطقه ای هم رایزنی ها آغاز شده است. دستگاه دیپلماسی، تعامل چندجانبه برای حل و مدیریت این بحران دارد.

برنامه جامع همکاری ایران و چین نیازمند توافق نامه های آتی است

سخنگوی دولت گفت:برنامه جامع همکاری ایران و چین نیازمند توافق نامه های آتی است. اجرای این برنامه به صورت رسمی در دی ماه گذشته از دو طرف مورد تاکید قرار گرفت.اجرای آن ارتباطی با مذاکرات وین ندارد در هر صورت اقدام با برنامه های مختلف اجرا خواهد شد.نهادهای مختلف در حال مذاکره در این زمینه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به فکر گرانی و شکم مردم باشید بابا
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار زیاندیده صندوق پالایش هستم
۱۲:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت نفت شده 120 دلار.دیگر بهانه شون چی است؟
همه سهام های نفتی بالا رفتن اما این خاک بر سر صندوق پالایش هنوز 30 درصد تو ضرر هستیم.آخه این چه سهامی بود دولت سابق به مردم فروخته؟
با 30 درصد تخفیف 30 درصد تو ضرریم.یعنی 60 درصد گران فروشی کرده دولت.بماند 2 سال خواب پول.که این دو سال هر سالش 20 درصد سود بانکی حساب کنیم میشود 40 درصد.
یعنی 60 درصد گرانفروشی دولت با 40 درصد خواب پول میشود 100 درصد زیان سهامداران پالایش.
با یک حساب ساده الان صندوق پالایش باید قیمتش 15000 تومان باشد.
چرا پیگیر حقوق سهامداران پالایش نیستید.خواهشا کمی به فکر ما باشید.
پنج تا سهام صندوق پالایش به اعتبار سخن مسئولان دولت برای اعضای خانواده خریدیم 25000 میلیون شد. الان باید 50 میلیون باشد اما هنوز 17 میلیون است.
اینو به کی بگوییم؟ظالم ظالم است.تازه اینجا به 3 میلیون نفر سهامدار ظلم شده که با اعتماد به دولت قبل این سهام را خریده اند.
9 ماه از وعده های دولت جدید گذشته هنوز هیچ کاری نکرده برای زیان سهامداران پالایش.
جان عزیزتون فکری بحال مردم کنید.
با تشکر از پیگیریتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یکی میشناسم یواشکی آنتالیا می‌ره حج می‌ره .البته چند سال بساطش جمع شده پولدار هم هست .
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دنبال ارزون کردن سفر حجی اون طرف عوارض خروج از کشور گمرگ صد تا چیز دیگه زیاد میکنید بعدم میگید چرا مردم دین گریز شدن بیایم نتو قطع کنیم پارکارو زنونه مردونه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره هر چی گفته بشه برعکس انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
ده سال مافیای خودرو معلوم نشد ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
از حاجی ها صد میلیون بگیرید اونا همشون وصغسان خوب است ت ثزتمندان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب آقای سخنگو . مرد مومن دهان روزه باید حقیقت را گفت . پولهای آزاد شده ارث دولت قبل به شماست نه چیزی که شما بنام بدهی ازشون نام می بری. هر کشوری ممکن است مقداری تعهدات دولت قبل به دولت جدید برسد .بدهی شخص نیست که دادو هوار می کنید. بدهی دولت است و دولت باید در موعد سر رسید آنها را تعدیه کند. همانطور که درامدها همیشه و هر روز بطور اتوماتیک وار محقق میشود و واریز می گردد. دولت قبل بسیاری از درآمدهایش در بانک های خارجی بلوکه شد و دستش به انها نرسید در شدت تحریمها خب باید هم بجای آنها برای اداره کشور استقراض می کرد حالا این پولها دارد به شما ارث می رسد و می گیرید . و شماپول آزاد شده را دارید به جای خود بر می گردانید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
البته در اتاق بازرگانی صدها میلیارد دلار گم می شود.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این سخنگوی دولت با توجه به قیافش حداکثر می‌بایست کلید یه مسجد رو آزمایشی بهش بدن بره اذان پخش کنه اگه مشکلی نداشت بصورت قرارداد یک‌ماهه کلید دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
رییس جمهور هم پیش نماز همان مسجد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۰۰:۰۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
حج وکربلا مدینه نجف ارزان بشه. یا کیرون بشه سود
نان زندگی 85میشه که شما دنبالش هستید
اونهایکه میخواهند بروند پولش دارند
فکری بحال انهای بکنید که توان رفتن مشهد هم ندارند توان خرید علاج خودهم ندارند
بنظرم سودتان دراین سفرهای مذهبی خارج ازکشور هست که اسرار دارید ارزان شود
مکه همین جاست اندکی تفکر می شود عبادت درگه خالق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شما آنقدر سفره مردم کوچک کردی که آرد وگندم کم آوردی مردم خرید هيچ چيزی ندارند فقط بتواند نانی بخرند آن وفت فکر ارزان شدن سفر حاجی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
از اول هم میدونستیم این پول به دست مردم بدبخت نمیرسه ، به یه بهانه ای جای دیگه خرج میشه
الان دارم میفهمم یه عده حق داشتن میگفتن ما نمیخوایم پول ها آزاد بشه چون هیچ چی گیر مردم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقا ما فعلا تا ده سال آینده پولمون نمیرسه حج بریم ،بزارید گرون بمونه،ده برابرم کنید مشکلی نیست یه قسمت شو بدید وهابی ا نه قسمتشو خودتون خرج ملت کنید ،خووودرو را ارزان کنید،مگه رئیسی دو ماه به دوتا خودرو ساز مهلت نداد تولید افزایش بدن ارزون کنن کیفیت بالا ببرن ،کووووووووووو،چرا به داد ملت نمیرسید،چراااااا سایه این دو خودروساز قاتل و از سر ملت کم نمیکنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تو رو خدا به این وضعیت دوتا خودرو سازی رسیدگی کنید،پدررررر ملت وووووو درررر آآآآوووووردن
Netherlands
محمد
۲۳:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اسامی بدهکاران منتشر کردید . بهتر نیست لیستی از اسامی طلبکاران هم منتشر کنید تا ملت ببینند کی بدهکار و کی طلبکار . ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ارزان شدن حج چطوری میشه یعنی میخواین به حاجی های متمول ارز ارزون بدین عوض این کارها نون و گوشت ومرغ و برنج مردم کم درآمد رو ارزون کنین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا ۲ برابر نمیکنید؟ انقدر دارن که ۲ برابر هم کنید بازم میروند
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۲۲:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کشتید مارو با این ارزونیاتون
مانخوایم چیزی ارزون بشه به چه کسی بایدبگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
در هزینه های اولیه زندگی ماندیم و یکی یکی مواد غذایی از سفره ما داردحذف میشود برادر سفر مشهد هم بخواهیم بریم باهمین قطار فقط بلیط رفت و برگشت یک خانواده ۴نفره (که میفرمایند فرزند بیاورید)قریب ۴ الی ۵ میلیون میشود منهای محلی برای استراحت و غذای درست و حسابی چه برسه به مکه و کربلا و نجف
خدا نگذره از کسی که مسبب این گرانیهای افسار گسیخته است
Taiwan (Province of China)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب شما لطف کنید گران کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حج واقعی کمک به مردم فقیر این مملکت هست که داخل دخل وخرج زندگیشون ماندن جلوی گرانی بی اساس وپایه را بگیرید نمی خواهید بفکر حج مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
به جای تلاش برای ارزان کردن حج تلاش کن مواد غذایی و دارویی ارزون بشه
دوساله نمی تونم کاپشن بخرم و تو زمستون با گرمکن ورزشی سر کردم . حج به چه دردم میخوره !! حج کالای لوکسه اتفاقا باید ازش عوارض هم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شما خودرو و مسکن و سلامت مردم رو بسازید من قول میدم مردم سفر زمینی با خودروهاشونم میروند .
بجای خرج این پولها برای داعش پروری و حمله به یمن مظلوم بهتر است سلامت مردم کشور خودت را بسازید که سلامتشان واقعا در خطر است.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت و تمام علمای عربستان باید جواب بدهند گه چرا در قرانی که به زبان اسپانیایی ترجمه شده ایرانیان را گمراه اعلام کرده اند.مرگ بر تمامیت وهابیت وسلفی های ناپاک که حتی معنی آیه وضو گرفتن را هم نمیدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اینم یک بهونه دیگه برای عدم هزینه کردن پول های آزاد شده کشور برای آسایش مردم و بهبود اوضاع اقتصادی و ارزونی اجناس، میخواد صرف بدهی های دولت بشه، واقعا مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
واجب تر از حج سفره مردم هستش نه حج که پولارو میبری میدی به سعودی های کثیف واسه کشتن مردم مظلوم یمن و.... مردم دارن زجر میکشن آرامش و آسایش ندارن این رسم مردمداری نیست بترسید از خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت ریسی دولت سر و سامان دادن به چیزهای بیخود مثل ازاد سازی سواحل یا سفر حج کی پول داره بره سواحل کی میره سفر حج با این کرونا اگر راست میگید مواد غذایی ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بهشت میخاید بخرید پله ها بالاترش ازجیب تون بخرید نه ازبیت المال
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم ک کوپن نداشت
۱۹:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حج! شکم گرسنه و ایمان؟
حج برای کسی واجبه که تمکن مالی داره پس نیاز به ارزان شدنش نمیبینم آقای سخنگو ؛ شما میبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شما بر خودرو و مسکن رو ارزان کن، کسی که حج میره اونقدری داره که اگر 10میلیون گران بشه خم به ابروش نیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقازاده ها به خدمت دلار رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به دروغگو
مرگ بر دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آدم گشنه ایمون میخواد چیکار؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقای بهادری جهرمی ارزان شدن مایحتاج عمومی مردم از حج که سرمایه بظاهر حاجیان در عربستان تکفیری حیف و میل و خرج کشتار بیگناهان میشود ، واجب تر است ، آخه تا کی باید این حماقتها ادامه پیدا کند ، شما نتوانستین قیمت مرغ را حتی برای یکماه ثابت نگهدارین، حالا میخواین سنگ عربستان ملحد را به سینه بزنید ؟ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شماره ۴ رومیدم ۱تومن میزارم روش گزینتو عوض کن.
معیشت درست شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
طرف نون نداره ،رفته پیاز خریده
Iran (Islamic Republic of)
کارگزار بازار بورس
۱۹:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
باسلام و احترام خدمت سردبیر محترم
با توجه به ارتباط گسترده ای که با سهامداران دارم لطفا پیگیر وضعیت سهام پالایش و دارایکم باشید.این دو صندوق را دولت به مردم فروخته و درحالیکه قیمت ناو این دو سهم خیلی بالاست اما قیمت سهم خیلی پایین مانده و باعث آزرده خاطر 70 درصد سهامداران بورس شده.حتی اگر شاخص بورس 2 میلیون هم شود تا وقتی این دو صندوق که جمعیت میلیونی از سهامداران را در ضرر نگه داشته اعتماد به بورس بر نمیگردد.
ریاست جمهوری قول داده بودند ضرر زیان سهامداران صندوق های دولت را جبران کنند و رئیس بورس هم قول داده بودند تا آخر سال 1400 قیمت این دو صندوق را به قیمت ناو می رساند.اما هنوز به وعده ها رسیدگی نشده.
لطفا پیگیر باشید تا این دو سهم هم تکان بخورد.تا فشار روانی و تبلیغاتی علیه دولت و سازمان بورس کمتر شود.
مشکل بورس شاخص کل نیست!مشکل دو صندوق دارایکم و پالایش است که خیلی ها را برده تو ضرر و دو سال خواب پول سهامداران هم داشته است.
مشکل بورس حدود 18 عرضه اولیه است که از دو سال پیش سهامدارانشان در ضرر هستند.
مشکل بورس سودهای رسوب کرده در حساب شرکتهای بورسی است که در سالهای قبل بحساب سهامداران واریز نشده و متاسفانه شرکتها حاضر نیستن این سودهای رسوب کرده را از سجام واریز کنند.
لطفا تمرکز کنید روی وضعیت دو صندوق عرضه شده دولت و عرضه اولیه های دولتی که منفی شده اند و سودهای رسوب شده سهامداران که باید از سجام واریز شود تا تکلیف این سودها مشخص گردد.
میلیونها سهامدار تا در پرتفو خود منفی بودن پالایش و دارایکم و حدود 18 عرضه اولیه را از دوسال پیش می بینند اعتمادشان بر نمیگردد.
تمرکز دولت بر سهام های شاخص ساز فقط به نفع حرفه ای ها تمام شده و مردم عادی در بورس ضررهاشون جبران نشده.
این مطالب را پیگیری کنید و به اطلاع مسئولان دولت و سازمان بورس برسانید.
بابت پیگیرهای خوب خبرگزاری شما پیشاپیش تشکر میکنم.
کارشناس و کارگزار یک کارگزاری در شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این خرجهای اضافه صرف سلامت مردمی شوند که توان خرید یک دانه ایمپلنت ناچیز را با وجود انواع و اقسام بیمه ها ندارند!!!!!
حج در خانه فقراست ،حج آبادی سرزمینت است حج واکی درون و دیدگاه و ساخت و ساز و سازندگی و پیشرفت و رفاه کشور و مردمانت است.
چه سودی دارد این پولها را در دامان داعش و داماد تروریست پرور ها و دامان کشورهای دشمن ریخت.
مردم سالم اعتقادی سالم هم دارند به فکر سلامت کشور و مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ایمپلنت ناچیزه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت غربگرای 11. 12 انقدر بدهی به ارث گذاشته که حالا حالاها باید تاوانش را مردم و دولت میراث دار 4سال تمام بدهی قبلی ها را تازه صاف کنند . علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اون دولت تموم
این دولت از اون بدتره . پدرمون تو این چند ماه دراومده
هیچ دروغ دروغ دروغ . وعده توخالی
اخرش هم میگه مردم امیدوار شدن . نمیدونم مردم کجا رو میگه دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۲۲:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
متاسفم برات ساده ی بدبخت اینا تو این چهل و چند سال کی خوب بودن که حالا روحانی بدبوده .حالا به نظرت رییسی درستش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا باید از مرفهان بی دردی که برای سیاحت زیارت یا هرچیزی به حج میروند وطبق گفته دینشان و شواهد موجود همه سرمایدار باید باشند وهستند باید هزینه کمتری بدهند ویارانه ازجیب فقیر لنگ نان شب بگیرند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام. چند بار سفر حج تمتع قسمت شد اما نرفتم و هنوز هم نرفته ام.در عوض صرف کارهای ضروری دیگر شد که نیازی به توضیح ندارد. صرف این همه منابع ریالی و ارزی برای حج بهتر است صرف امورات خیر و کمک به دیگران بویژه بستگان نیازمند و جوانان در حال ازدواج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حج تمتع بر افراد دارای شرایط واجب شرعی هست، شما وقت نمازت رو هم میتونی صرف کارهای دیگه کنی اما ایا جای نماز رو که واجب شرعی هست و دستور خدا رو میگیره؟!!! خیر، حتما باید بمیرید اون دنیا خفتتون کنند تا اینچیزا رو بفهمید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا بیامرزه امواتت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نون پیدا نمیکنیم بخوریم حج کجابود عمو؟
لطفا مردم تحقیق کنید ببینید پشت پرده گرانیها چیست
پشت پرده گرانیها
مردم زیاد برنج و غذا میخورن
مصرف روغن بالاست
مردم زیاد کار نمیکنندخصوصا در چند شیفت
توقعاتمون زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اونی که حج میره وضعش خوبه قیمتش براش ارزونه
عموم مردم را در یابید که هر روز بدتر از دیروز گرفتار گرونیهای برنامه ریری شده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام شمارا به خدا در خصوص وام ازدواج که شش ماه زوج ها منتظر پرداخت هستند و هنوز هم بانک ها می گویند منابع برای پرداخت نداریم فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تمام مشکل مردم شده هزینه حج
چقدر شماها وقیح هسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نماز خونه بیمارستانا هم جدیدا به اولویتهای عزیزان اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۷:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست ؟
کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود.
با مبانی ایدولوژیک خود شما هم که بنگریم ، ارزانی حج مساوی است با حاجی بیشتر و درآمد بیشتر عربستان سعودی که منجر به تقویت تسلیحاتی بیشتر این کشور و بمباران بیشتر مردم یمن خواهد شد .
بجای پرداختن به این اولویت های من درآوردی به حل مشکلات اقتصادی مردم و زیر ساختی مملکت بپردازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پول فروش نفت وپولهای ازاد شده همه صرف بدهی های دولت قبل شده؟!! همه از اوضاع اطلاع داشتید تا کاندید بودید تک تکتون می تونستید همه مشکلات را حل کنید حالا که همه کاندیدها جمع شدن ودولت ومجلسم یه دست شده ودیگه دولت در سایه هم وجود نداره نمیتونید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حضرت آقا ، خوشتیپ ، باسواد ، سخنگو یا هر انی که هستی دولت بعدی هم ورثه عملکرد دولت شماست
اینایی که رای دادن به هوای اصلاح امور رای دادن و الا دولت قبلی هم همینو میگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
منت سر زوار نذارید، پولی که پانزده سال تو حساب حج و زیارت خوابیده و سازمان باهاش کار کرده، دو سال پیش هم تمام و کمال ودیعه را دریافت کردید حالا هم که فقط خدا می‌دونه چه نرخی تعیین کنید.با این افاضات فقط مردمو به جون هم میندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چیزی که میخوایم رو ارزون نمیکنیدنیاز های ا ولیه.وحج روارزون میکنید.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
لطفا
حقوق مدیران ارشد استانی و دولتی و شرکت های دولتی و نهادها و نمایندگان مجلس را به اندازه یک کارگر ساده یعنی 6 میلیون تومان بدهید تا فقط کسانی بمانند که اعتقاد قلبی انقلاب و اسلام دارند و جهادی برای خدا کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پروژه میانکاله مال کیه و سرمایه اش از کجا امده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سامانه بازرگام شیراز گوشت بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
وقتی روحانی ازدولت قبل انتقادکردرییسی گفت اونو ول تو چه کردی اقای سخنگو شما چه کردین احمدی نژاداون همه سرمایه وپولو خراب کرد وروحانی تحریمها کمردولتش شکست چرا از احمدی نژادایرادنمیگرفتی بعد عالمو ادم میدانن که دولت روحانی درامد نفتی نداشت چرا تیم شماها قبول کردین با این شرایط بیاین سرکار...اونم ازسبزعلی رضایی...محسن رضایی....که میگفتم من اقتصاددانم خخخخخخ الان معاون اقتصاداست چکار کرده فقط دود گرانی به چشم مردم بیچاره میره نه تووامثال تو اقایی سخنگو
Singapore
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
یک....در مورد بدهی دولت قبل که میگید اولا تو این چهل و سه سال ما دولت نداشتیم کشور ما حکومتی اداره میشه پس الکی چیزی نگید
دو.....در مورد کم ابی اگر اب کمه چرا جمعیت رو میخواید زیاد کنید چهل و سه ساله بعد از پهلوی با مدیریت اشتباهتون مملکت رو ویران کردید
سه......در مورد جام جهانی پول ندارید میخواین از گروگان گیری در جام جهانی پول در بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جالبه سازمان حج و اوقاف مانند یه شرکت توریستی تو بدترین روابط بین ایران و عربستان خودشو می کُشه که تا میتونه تعداد زیادی ایرانی بفرسته حج فقط برای سودش. واقعا لازمه تو کمبود ارز این همه دلار خرج بشه و بره تو جیب وهابیون. درضمن اگر مدیریت دارید مملکت رو از گرونی و رشد منفی اقتصاد نجات بدید .کمی به همسایه نگاه کنید با چه سرعتی پیش فت و رشد می‌کنند ۱۰ سال دیگه ما از این همسایه ها دو قرن عقب خواهیم بود اونوقت شرمندگی میمونه برای این مسولین و تاریخ هرگز این اسامی رو فراموش نخواهد کرد .حالا هی دنبال کاهش نرخ حج باشید.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم تو نون شب موندن شما دارین حج ارزان می کنید؟ وقتی مدیران هالو سرکار باشند اولویت ها از ته شرو میشه. حج برا کسی هست که توان و دارایی داره اگر نداره نمیره. ولی نان برای زنده ماندن لازم هست و بدون آن زندگی ممکن نیست. شکر خدا اغلب مسئولین از جده رد شدند و همه حاجی هستند. بگذارید این افتخار فقط برای شما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران شما که 8 سال منتظر برجام روحانی موندید و بدبخت تر شدید و روحانی هم نشسته بود سرجاش تکون نمیخورد هیچی نگفتید. دو هم به آقای رئیسی که شبانه روز داره تلاش میکنه وقت بدید نتایج کارهاش به زودی نمایان خواهد شد
دولت قبل اینقدر پول چاپ کرد و قرض و بدهی گذاشته رو دست کشور که وقت و زمان لازمه برای کنترل تورم و نجات اقتصاد
تازه هنوزم دست بردار نیستن طرفداران دولت قبل و سنگ میندازن توی راه این دولت و تبلیغات منفی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اره قبول کردیم اره روحانی سه شیفت قرص خاب میخورد ودکمه رفاه رو نمیزد الان دکمه رفاه با گران تر شدن همه چیز زده شده
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
رشد منفی جمعیت اساسا و بزرگترین ضربه رو خودروسازها در درجه اول و فقر و بیکاری در درجه 2 و 3 قرار دارد. سالیانه با 20 هزار زوج خانواده کشته داریم 50 هزار معلول و قطع نخاع و امید به زندگی صفر و حدود 100 هزار نفر یتیتم و..... یکی نیس اینا رو سرمیز محاکمه دربیاره!!!؟ ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
وقتی که این همه فقیر بیکار بیماران صعب العلاج داریم این همه جوان ازدواج نکرده داریم که فشار جنسی داره داغونشون می کنه حج در اولویت نیست حج رو کسانی میرن که وضع مالیشون خوبه و تواناییش رو دارن پس اصلا صرف پول واسه حج کار درستی نیست جلوی گرانی تورم بدبختی رو بگیرید هزینه های درمان رو ارزان کنید واقعا متاسفم واسه طرز تفکرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
گشنه ام
حج دیگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلا هر چی بدبختی تو کشوره مال دولت قبله میخواین پولا رو بالا بکشین هی میگین دولت قبل پس چرا روحانی و وزرای دارن ول میگردن و کسی ازشون تو زندان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تحفه ارزون شه مچل کردید همه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حج جزو اولویت های مردم نبوده و نیست زمانی که در معیشت اولیه مانده ایم لازم نکرده حج ارزان کنید حج رو کسی میره که توان مالیشو داشته باشه چه لازمه از مردم بزنی که یه عده ارزون برن حج!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولته نادان که میگن همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نگفت از خزانه می ده گفت هزینه ها رو کم می کنن مثل انتقال پلاک خودرو ک هزینه رو کاهش دادن با تغیر در ساختار اداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا ومن اشتباهی منفی دادم دقیقا همه چیز این مملکت به نفع سرمایه دراره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
رییسی میدونست چی تحویل میگیره نمیتونه بره کنار لازم نکرده تکرار تقصیر دولت قبله رو برامون تکرار کنه. نتیجه انتخابات نشون داد کسی ازش استقبال نکرده که حالا بخواد بچسبه به میز ریاست دولت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مدیریت بحران کم آبی ؟؟؟؟
بحران که دولت و میدارن مفسد درست کردن
از زمانی که طرح انتقال آب از خوزستان به اصفهان و یزد و قم درست شد...!!!!!!!1
این همه هزینه رو میذاشتین برای طرح انتقال آب از دریا به این استانها یا دیگه صنایع آب بر در فلات مرکزی و بی آب ایران رو توسعه نمیدادین
اینا همه تولید کننده بحران کم آبی در کشور مخصوصا استان خوزستان هست.بیش از 40 ساله با روش صحیح و غلط دارین کشور رو به تباهی میکشونید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری ،نه‌کارون از خوزستان و نه زاینده رود از اصفهان سرچشمه می‌گیرند بلکه از زاگرس مرکزی و استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۱:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دریا که به خوزستان نزدیکترین عزیز و بزرگوار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خوب منابع آزاد شده متعلق به دولت گذشته بوده که باید دستش میرسیده خرج ملت کند نرسیده حالا رسیده دست شما بدید .در ضمن کیا نخواستند که پست دولت قبل برسه ؟ابنو جواب بده.فمر کردید ملت ایران ملت ساده و زود باور دهه شصت هستن
Iran (Islamic Republic of)
مجهول
۱۸:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت قبلی از بانک مرکزی پول قرض کرده که باید این دولت بده
اوراق قرضه هم داده ک باید ب مردم و موسسات مالی و سرمایه گذاری با سود برگردونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حج ما قشرهای ضعیف شاه عبدالعظیمه
یه کاری کنید ما هم حداقل عمره بریم تمتع نخواستیم ما که تا لحظه مرگ مستطیع نمیشیم
France
ناشناس
۱۶:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اگه واقعا قشر ضعیف بودی اصلا دغدغه رفتنش رو نداشتی
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
باید دیدگاه تعصبات ملی گرانه شدید و کنار بذاریم
مهاجرین قانونی حقوق مشخص دارند

از تجربیات مثبت کشورای مهاجرپذیر اروپایی و غربی استفاده کنیم
وقتی ایرانیان براحتی مهاجر این کشورها میشن چرا ایران نباید خق ب خودش بده مهاجر پذیر باشه

تو‌دین اسلام هس وقتی شرایط جامعه برات سخت هس کوچ کن خب بعضی اهالی کشورها مایلن مقیم ایران شن و حتی تعلق خاطر دارن
بعضی اهالی کشورها همسایه هم قرابت فرهنگی و دینی زیادی با ما دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نکنه از برادران افغانستانی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کشور های مهاجر پدیر اکثرا نخبه ها را جدب میکنند و ازشون کار میکشن نه کشور ما که بی ضابطه مهاجر را به کشور راه بده
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانیکه سیستم مالیات گرفتن درست نشود هیچی درست نمی شود هم اکنون یک حراج زیبای بینی با عمل یک بینی که 1 ساعت هم طول نمی کشد 30 میلیون تومان درآمددارد ؛ و با مد شدن آن می شود ماهی 3 میلیارد آیا این سیستم گرفتن مالیات یعنی 10 درصد برای کسی که 3 میلیارددرآمد ماهیانه اش است ؛ چیزی است بطور حتما خیر....و تو خود بخوان حدیث مفصل از ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مرده هم قبل از کفن و دفن باید بدهی هاشو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کدام بدهی ها؟؟؟؟؟!!!!!! خود ببرید وبدوزید ونوش جان کنید ویا به اعراب هدیه دهید!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دولت دولته روساش عضوش شدن کدام بدهی روحانی که میگفت ازمردم قرض گرفتیم تا کسری هامون جبران بسه اینها هم گویا دارن ازمردم قرض میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شما برنج و مواد غذایی رو ارزان کن حج بماند واسه بعد...
Iran (Islamic Republic of)
۵۶
۱۱:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلا بگذارید سفر حج گران بشود... به فکر ارزان شدن مسکن و ازدواج و معیشت مردم باشید کفایت می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نود درصد کسانی که به حج میرن برای خودنمایی و دادن شام و نهار چند صد میلیونی در تالارهای آنچنانی هست نه عبادت!!!!!