۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل فاضلاب چادگان

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌‌های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: تکمیل و راه‌اندازی طرح فاضلاب چادگان مستلزم تامین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سعید شمسایی در خصوص وضعیت اجرای پروژه جمع‌آوری فاضلاب چادگان، گفت: در صورت تامین اعتبار، طرح فاضلاب شهر چادگان سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

او تکمیل و راه‌اندازی طرح فاضلاب چادگان را مستلزم تامین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: این طرح به طور همزمان در سه جبهه احداث تصفیه خانه، اجرای شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و مطالعات احداث دو باب ایستگاه پمپاژ در حال اجراست.

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این تصفیه خانه پس از تکمیل و بهره‌برداری می‌تواند ۲ هزار و ۳۳۰ متر مکعب فاضلاب را در شبانه‌روز با روش‌های پیشرفته لجن فعال و تصفیه تکمیلی فیلتراسیون تصفیه کند.

به گفته او عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب شهر چادگان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تاکنون ۳۵ کیلومتر از ۴۴ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب مورد نیاز این طرح با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر‌های ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر اجرا شده است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: مراحل مطالعاتی دو باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب این شهر نیز آغاز شده است، همچنین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکنون به تعهدات خود در جهت اجرای این طرح بزرگ عمل کرده است، اما تکمیل و بهره برداری از آن نیازمند تامین اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در سفر رییس جمهور به اصفهان به تصویب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار