انتقال سه تن پسماند شیمیایی و دارویی همدان به اصفهان

سه تن پسماند شیمیایی و دارویی استان همدان به سایت مدیریت پسماند‌های ویژه و صنعتی استان اصفهان منتقل شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در حال حاضر ۱۰ تن پسماند ویژه شامل بقایای سموم غیر قابل استفاده شامل سموم آلی و معدنی جهاد کشاورزی استان همدان در مرحله تأیید انتقال به مراکز مجاز کشوری است.

سیده مریم محمدی گفت: از زمان قرار گرفتن نظارت بر مدیریت پسماند‌های ویژه در بستر سامانه جامع محیط زیست کشور (سال ۱۳۹۷) تاکنون، ۲۵۵۰ تن پسماند صنعتی و ویژه استان همدان مجوز امحاء دریافت و به مراکز مجاز کشوری منتقل شده اند.

او گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند و با دقت نظر و پیگیری دقیق، نقل و انتقالات پسماند‌های ویژه استان و نیز صادرات و واردات آن مورد نظارت قرار داشته و تمامی موارد از طریق سامانه جامع حفاظت محیط زیست و با بازدید و نظارت حضوری انجام می‌شود.

محمدی گفت: به دلیل عدم وجود محل دفع پسماند‌های صنعتی و ویژه در استان همدان، بر اساس قانون پسماند‌های تولیدی واحد‌های صنعتی و خدماتی که دارای ماهیت صنعتی و ویژه هستند به خارج از استان منتقل می‌شوند.

او در خصوص فرآیند نحوه حمل و مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه استان گفت: فرآیند انجام کار به این صورت است که اشخاص حقیقی و حقوقی تولید کننده این نوع پسماند‌ها پس از بررسی و تشخیص نوع پسماند تولیدی از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، در صورت صنعتی و ویژه بودن پسماند با مراکز مجاز امحاء در سطح کشور قرارداد منعقد کرده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: درخواست انتقال پسماند تولیدی خود را به آن مراکز، به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه می‌کنند که سازمان حفاظت محیط زیست حسب وظیفه نظارتی خود نسبت به اعلام نظر اقدام و در زمان انتقال با رعایت قوانین و مقررات موجود و تحت نظارت کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست این انتقال به مراکز مجاز در سطح کشور صورت می‌پذیرد.

محمدی گفت: بازنگری مکان یابی محل دفع پسماند‌های صنعتی و ویژه استان همدان به صورت ملی و از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اقدام و مطالعات اولیه آن توسط مشاور طرح اجرا و سپس در انتظار تأیید نهایی برای مکان یابی است و در صورت تأیید مراکز، گزینه برتر انتخاب و در نهایت مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه استان از استاندارد بهتری برخوردار خواهد شد.

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.