مجلس چند دستگاه دیگر را به «طرح شفافیت» اضافه کرد

نمایندگان مجلس امروز در نشست علنی، چند دستگاه و نهاد دیگر را به طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها اضافه کرد.

بر اساس مصوبه نمایندگان، «شرکت‌های دولتی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان تعاون روستایی»، صندوق‌‎های «بازنشستگی صداوسیما، بازنشستگی کارکنان نفت، بازنشستگی کارکنان فولاد و عشایری بیمه سلامت» و «شرکت‌هایی که دولت یا بانک‌های دولتی در آن سهام دارند» و «شرکت‌های غیر دولتی که هر یک از اعضای هیئت مدیره آن شرکت‌ها را دولت تعیین می‌کند» به دستگاه‌های دیگر اضافه کردند.

این در حالی است که عبارت «صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نفت، صندوق ذخیره فرهنگیان» در متن اولیه طرح قرار دارد.

بر اساس متن اولیه طرح، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، هیئت وزیران و کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی باید شفاف شوند.


بیشتر بخوانید:


همچنین نهادها و سازمان‌هایی مانند شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان صدا و سیما و تمامی مؤسسات و شرکت‌های تابع یا وابسته به آنها در میان این دستگاه‌ها قرار دارند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری‌ها، هلال احمر و تمامی سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تابع یا وابسته به آنها هم در متن اولیه طرح قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار