حیدریان:

برنامه‌های گسترده برای مبارزه با آفت جوانه خوار و برگ خوار انجام می شود

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: ۳.۵ درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به آفت مبتلا شده اند.

علی نقی حیدریان با بیان اینکه در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد از جنگل‌های بلوط در مناطق گرمسیر و سردسیر این استان بازدید شد گفت: برای مبارزه با آفت جوانه خوار و برگ خوار باید برنامه‌های گسترده انجام شود.

او می گوید: جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس به دو آفت جوانه و برگ خوار بلوط گرفتار شدند.

به گفته حیدریان در کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ هزار هکتار جنگل بلوط وجود دارد که ۳.۵ درصد آن به آفت جوانه خوار و برگ خوار مبتلا شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: جنگل‌های بلوط قسمت شمالی و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به آفت جوانه خوار بلوط و جنگل‌های بلوط گرمسیری این استان به آفت پروانه برگ خوار بلوط دچار شدند.

او می گوید: پارسال اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت‌ها در حدود ۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه وبویراحمد انجام شد.

به گفته حیدریان، برای این اقدام گسترده و نجات جنگل‌های بلوط هماهنگی‌های لازم در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار انجام شده و در ۲۰ روز آینده که باید عملیات مبارزه با این آفت آغاز شود، اقدامات لازم با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در سه دوره انجام خواهد شد.

او گفت: در منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار که امسال و در آینده انجام خواهد شد آفت برگ خوار بلوط کنترل می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکل‌های مردمی، دهیاری ها، طبیعت دوستان خواست برای این اقدام بزرگ پای کار آمده و تلاش کنند تا این آفت را ریشه‌کن کنیم.

حیدریان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به مبارزه با آفت برگ خوار و جوان خانه بلوط در کهگیلویه و بویر احمد گفت: در خصوص اعتبارات ملی و استانی برای مبارزه با این آفت در کهگیلویه و بویراحمد مشکلی وجود ندارد و تخصیص لازم انجام داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.