معلم کردستانی جسد خود را پس از فوت برای تحقیقات پزشکی اهداء کرد

همزمان با گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم بانوی صلح جهان اسلام و نامزد معلم برتر جهان از سوی سازمان یونسکو، از اهدای جسد خود پس از فوت در راستای خدمت به مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی خبر داد.

همزمان با گرامیداشت برنامه‌های هفته سلامت و هفته معلم و با تأکید بر تحقق شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما" خانم ثریا مطهر نیا، بانوی صلح جهان اسلام و نامزد معلم برتر جهان از سوی سازمان یونسکو از اهدای جسد خود پس از فوت در راستای خدمت به مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی خبر داد.

مطهرنیا گفت: همانند سایر کشور‌ها در ایران نیز اهدای جسد بمنظور کمک به پویائی علم و تربیت بهتر دانشجویان علوم پزشکی ممکن است، و برای این کار کافی است با مراجعه به دانشگاه مورد نظر و دریافت فرم مربوطه به همراه یکی از بستگان درجه یک در یکی از دفاتر اسناد رسمی مراحل ثبت اهداء جسد پس از فوت را انجام دهیم.

او می گوید: هدف از اهدای جسد خود پس از مرگ را ارتقاء سواد سلامت جامعه و تقویت دانش پزشکی در کردستان، آشنائی علمی و عملی دانشجویان با تشریح اعضای بدن انسان و کمک به جامعه بشری میدانم.

این معلم کردستانی گفت:جسد ما خانه ماست و باید اجازه دهیم پس از مرگ از جسدمان در جهت ارتقاء و پویائی علم پزشکی و تربیت پربارتر دانشجویان استفاده بهینه گردد، بهتر است به جای ازدیاد بی رویه گورستان ها، پوسیدن و خوراک کرم و مور شدن، تا آخرین لحظه حضور جسمانیمان در این دنیا مفید باشیم و با اهداء جسد خود پس از مرگ به جامعه علوم پزشکی خدمتی کرده و با این کار در تاریخ از خود نامی نیک برجای بگذاریم.

 ثریا مطهرنیا، تحصیل کرده مدیریت دولتی، آموزش ابتدائی، مدیریت آموزشی، علوم سیاسی و همچنین دکترای برنامه ریزی درسی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.