شرکت ۳۲ درصد از دانش آموزان استان قزوین در طرح سواد حرکتی

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از شرکت ۳۲ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در طرح سواد حرکتی خبر داد.

صالح یاوری گفت: شیوع بیماری کرونا منجر به اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شده که اجرای طرح ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان راهکاری برای مقابله با این معضل است.

وی اظهار داشت: طرح سواد حرکتی شامل مراحل ارزیابی اولیه، مداخلات و ارزیابی ثانویه در خصوص افزایش توان جسمانی و ارتقای فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان توسط مربیان تربیت‌بدنی و آموزگاران مدارس است.

 در سال تحصیلی جاری ۳۳ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی در این طرح شرکت کردند که نتایج بعد از بررسی کارشناسان تا پایان سال تحصیلی اعلام خواهد شد.

همچنین سال گذشته طرح کوچ در قالب طرح کنترل وزن چاقی دانش آموزان اجرایی شد که امسال ۱۱ درصد از دانش آموزان چاق و ۲۱ درصد از دانش آموزان دارای اضافه وزن شناسایی شده از سال گذشته در طرح سواد حرکتی شرکت کردند.

 بر اساس این طرح ملی معلمان تربیت‌بدنی و مدیران مدارس ابتدایی موظفند به بهترین شیوه‌های ممکن ارتقا و بهبود سواد حرکتی دانش آموزان را اجرا و نهادینه کنند.

همچنین سنجش وضعیت حرکتی و توسعه ویژگی‌های جسمانی دانش آموزان و افزایش سرانه فعالیت‌های بدنی دانش آموزان و اولیا از مهمترین فعالیت‌های اجرایی طرح سواد حرکتی توسط مربیان تربیت بدنی در مدارس است.

در طرح سواد حرکتی راه رفتن صحیح، نشستن، لی‌لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی به دانش آموزان آموزش داده شده است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار