برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای روحانی کشور در کرمان

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کرمان گفت: اجلاسیه کنگره ۳۹ شهید مدافع حرم و نخستین یادواره ۳۸ شهید روحانی ، ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی عرب‌پور امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با محوریت استقبال از کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور گفت: اجلاسیه اولین یادواره ۳۸ شهید روحانی مدافع حرم و ۱۴۵ روحانی کرمان از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ ظهر در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان کرمان گفت: اجلاسیه کنگره ۳۹شهید روحانی مدافع حرم و نخستین یادواره ۳۸ شهید روحانی در ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان برگزار می‌شود.

به گفته او خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه هستند.

او می‌گوید: روحانیت در همه عرصه‌ها و میادین انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است و در همراهی امام راحل در به پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان کرمان گفت: روحانیون در دوران کرونا ایثارگری‌های زیادی انجام دادند و خود را قربانی مردم کردند.

او از رشادت‌های روحانیون در دوران دفاع مقدس سخن به میان آورد و گفت: نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس در عرصه رزم، تبلیغات و ... قابل کتمان نیست.

حجت‌االاسلام عرب‌پور گفت:این گنگره قرار بود در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل شهادت سردار دل‌ها در دی‌ماه آن سال و سپس شیوع کرونا این کنگره به تعویق افتاد و ۴ خردادماه امسال در شهر قم برگزار می‌شود.

او تعداد شهدای روحانیون استان کرمان را ۱۴۵ شهید اعلام کرد و گفت: دو شهید روحانی مدافع حرم نیز متعلق به کرمان است.

سردار محمدعلی نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: کار‌های اجرایی این اجلاسیه با سپاه است، اما انعکاس و تحلیل اجلاسیه با رسانه‌هاست.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاثیرگذاری اجلاسیه را وابسته به انتشار و انعکاس مناسب آن دانست؛ و در پایان از پوستر یادواره رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار