دست و پا زدن انگلیس برای خروج از بن بست تجاری با اتحادیه اروپا

به گفته وزیر ایرلند شمالی انگلیس همچنان خواهان یافتن راه حلی برای مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر قوانین تجارت پس از برگزیت است.

بر اساس گزارش رویترز، لوئیس براندون در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس  قانون تجاری جدیدی را معرفی خواهد کرد یا خیر، به اسکای نیوز گفت: «ما دوست داریم با اتحادیه اروپا به توافق برسیم، اما تراس، وزیر امور خارجه جزئیات بیشتر را در مورد مراحل بعدی برای ما اعلام خواهد کرد.

او گفت : انگلیس نمی‌تواند هیچ گزینه ای را درباره قوانین تجاری پس از برگزیت با اتحادیه اروپا رد و یا حذف کند.

چندی پیش، ژائو واله دی آلمیدا، سفیر اتحادیه اروپا در انگلیس، اعلام کرد که این اتحادیه آماده ادامه گفتگو ها با انگلیس است، اما نه مذاکره مجدد درباره یک معاهده بین‌المللی که چند سال پیش امضا شد.

سفیر اتحادیه اروپا گفت: در ذهن ما واضح است که اقدام یکجانبه مشکلات بیشتری را نسبت به مشکلاتی که وجود دارد، ایجاد می‌کند؛ بنابراین ما باید راه‌حل‌های مورد توافق مشترک را پیدا کنیم.

 دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس  هم در باره این موضوع گفت:  پروتکل نباید با در بسته روبه رو شود، زیرا ثبات در منطقه به خطر افتاده است.

پیش از این، وزارت خارجه ایرلند در مورد آخرین تلاش‌های دولت انگلیس برای نادیده گرفتن بخش‌هایی از پروتکل ایرلند شمالی که باعث تنش در مذاکرات با اتحادیه اروپا می‌شود، گزارش داده بود.

پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد. ‏

بر اساس این پروتکل، نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند ‏شمالی مشمول تعرفه‌های گمرکی انگلیس شود و لندن ملزم به رعایت ‏قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است که تعرفه گمرکی صفر درصدی را ‏برای واردات و صادرات کالا و خدمات در نظر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار