امام جمعه ارومیه:

وحدت بین مسلمین از مهمترین مسائل مورد توجه در فریضه حج است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حج پیام‌های مهم و اساسی برای زندگانی دارد و مساله وحدت بین مسلمین از مهمترین پیام‌های این فریضه واجب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: انجام فریضه حج بر هر مسلمانی واجب است و افرادی که بخاطر تنبلی و سستی حج را به تاخیر بیاندازند از صف مسلمانان خارج هستند.

او با اشاره به اینکه نباید به مرتجعان در جامعه اجازه حضور داد، می گوید: نباید این افراد در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شوند زیرا به دنبال ترویج یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگری با اشاره به اهمیت و جایگاه اهدای عضو در جامعه گفت: اهدای عضو به نوعی اهدای زندگی محسوب می شود که یک فرد می‌تواند حیاتی دوباره را به نیازمندان اهدا کند.

او گفت: این امر باید در جامعه ترویج یابد و بین مردم بصورت یک فرهنگ تبدیل شود تا کسی که مرگ مغزی شده، می‌تواند اعضای بدن وی را اهدا کرد.

حجت الاسلام قریشی همچنین یادآور شد : مسوولان امر باید نسبت به رعایت مسایل ایمنی و استانداردهای موجود در زمینه‌های مختلف دقت و مردم را ملزم به رعایت آن کنند.  

او می گوید: اگر خودروسازی در ساخت خودرو مسائل ایمنی را رعایت نکند، باید این فرد در روز قیامت پاسخگو باشد، یا هر فردی که مسوول انجام کاری در جامعه است، باید به وظیفه خود به درستی عمل کند.  

امام جمعه ارومیه گفت: حتی آموزگار یا استاد دانشگاه نیز در تربیت دانشجو و دانش آموزان باید احساس مسوولیت کنند و نسبت به امور واگذار شده به وی پاسخگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.