۵۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت ویزیت و معاینه شدند

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: با برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی، ۵۴۰ نفر که پرونده آن‌ها تایید نهایی شده بود، ویزیت و معاینه شدند.

احمد بیورانی گفت: پانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور ۶ پزشک متخصص به منظور تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی بمدت دو روز در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء این شهرستان برگزار شد.

بیورانی می گوید: در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که برای ۲ هزار نفر از این تعداد احراز سکونت شده بود همچنین از این تعداد نیز پرونده ۵۴۰ نفر که از ماه‌ها پیش ثبت نام کرده و مدارک و مستندات آن‌ها تکمیل و دارای اسکن ریه بودند، ویزیت شدند.

او گفت: در کمیسیون پزشکی ۶ پزشک شامل دو پزشک متخصص ریه، دو پزشک متخصص چشم، یک پزشک متخص پوست و یک متخصص روانپزشک حضور داشتند طی ۲ روز با سه جلسه کاری تعداد ۳۱۰ نفر آقا و ۲۳۰ نفر بانو ویزیت و مورد معاینه پزشکان متخصص قرار گرفتند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: در چهارده مرحله گذشته برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه برگزاری کمیسیون همچنان ادامه خواهد داشت، می گوید: اعلام نتیجه نهایی کمیسیون بعد از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.