همسان سازی ضرایب مالیاتی برای حمایت از اصناف ضروری است

رییس اتاق اصناف مرکز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نیاز به حمایت مالیاتی داریم، گفت: همسان سازی سود ضرایب مالیاتی برای حمایت از اصناف ضروری است.

اصغر طاهری پور در نشست مشترک هم‌اندیشی مالیات بر درآمد مشاغل صنفی گفت:در چرخه اخذ مالیات، از یک کسبه بارها مالیات اخذ می‌شود زمان فروش مغازه، برای سرقفلی، ارزش افزوده و درآمد چندین نوع مختلف مالیات است که توسط کسبه باید پرداخت شود که این امر عملا آنان را دچار مشکلات کرده است.

او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اخذ مالیات از سپرده های بانکی، گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعا سبب آسیب به بازاریان و خروج سرمایه از بانک‌ها و تبدیل آن به ارز و سکه خواهد شد.

رییس اتاق اصناف آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اصناف در کمک به ثبات اقتصادی در کنار دولت هستند، گفت: اصناف همیشه در کنار دولت و نظام بوده‌ و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

او گفت: اصناف روزهای بسیار سختی را در دوره کرونا پشت سر گذاشتند و بارها طبق دستور ستاد ملی برای حفظ جان مردم، کسب و کار خود را تعطیل کردند.

به گفته وی، متاسفانه در دوره گذشته قرار بر این بود که در قالب بسته‌های تشویقی از اصناف حمایت شود ولی این اتفاق انجام نشد و بسیاری از اصناف به همین خاطر ورشکست شدند.

طاهری پور با بیان اینکه نوسانات قیمت سبب متضرر شدن اصناف شده است، یادآور شد: در این شرایط دریافتی‌های مالیاتی باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: تصمیمات مالیاتی باید بر مبنای درآمد استان‌ها سنجیده شود تا تفاوتی بین تهران و شهرهاستان‌ها که اکثر کسبه خرده فروش هستند، وجود داشته باشد.

طاهری پور تاکید کرد: اخذ مالیات یکسان در همه شهرها به دلیل نبود درآمد یکسان عادلانه نیست به خصوص اینکه میزان درآمد در آذربایجان‌غربی پایین تر از متوسط کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.