ثوری: اختلافی که بین اتحادیه جهانی بوکس و کمیته بین المللی المپیک به وجود آمده حل می‌شود

رئیس فدراسیون بوکس گفت: امیدوارم اختلافی که بین کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی بوکس به وجود آمده حل و تیم‌ها بدون مشکل در مسابقات حاضر شوند.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در حاشیه مراسم تجلیل از ماسیس هامبارسومیان و ۲۸ بوکسور پیشکسوت گفت: یکی از کار‌های خوبی که کمیته ملی المپیک امروز انجام داد تجلیل از پیشکسوتان و جامعه بوکس بود. به هر حال این رشته سرمایه زیادی دارد و جا دارد به عنوان کسانی که می‌توانند تاثیرگذار باشند از آن‌ها تجلیل به عمل آید. طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده اردوی تیم ملی بوکس برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از هشتم تیر آغاز می‌شود و تا قبل از شروع این رقابت‌ها ما اعزام‌های متعددی خواهیم داشت که به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیاز است.

مراسم رونمایی از تندیس ماسیس هامبارسومیان کاپیتان سابق تیم ملی بوکس کشورمان امروز برگزار شد. در این مراسم صالحی‌ امیری رئیس کمیته ملی المپیک، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس و تعدادی از پیشکسوتان این رشته حضور داشتند. هامبارسومیان افتخاراتی چون طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران، برنز قهرمانی آسیا ۱۹۷۳ بانکوک، نقره قهرمانی آسیا ۱۹۷۷ جاکارتا، برنز قهرمانی آسیا ۱۹۸۰ بمبئی، طلای مسابقات عمران ترکیه ۱۹۷۴ و ۱۹۷۷ را در کارنامه خود دارد.

اختلافی که بین اتحادیه جهانی و کمیته بین المللی المپیک به وجود آمده به زودی حل می‌شود

امیدوارم اختلافی که بین کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی بوکس به وجود آمده به زودی حل و تیم‌ها بدون مشکل در مسابقات حاضر شوند.

اتحادیه جهانی بوکس چندی پیش از کمیته بین المللی المپیک به دلیل لغو بازی مقدماتی کسب سهمیه المپیک توکیو انتقاد کرد. قرار بود ۵۳ سهمیه المپیک در مسابقات جهانی پاریس توزیع شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگروه ویژه بوکس کمیته بین المللی المپیک این مسابقات را لغو کرد و به همین دلیل سهمیه المپیک در رشته بوکس بر اساس رنکینگ توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار