استاندار آذربایجان‌غربی:

دولت سیزدهم عزم راسخی برای خدمت‌رسانی به مردم دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم عزم راسخی برای خدمت‌رسانی بی منت به مردم دارد لذا همه مدیران اجرایی مکلف هستند براساس سیاست‌های کلان دولت بویژه خدمت به مناطق محروم حرکت کنند.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار با اهالی روستای «آغبلاغ» در شهرستان مرزی اشنویه گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم که شعار آن عدالت خواهی و توجه به مناطق کم برخودار است، با تلاش شبانه روزی شاهد آبادانی، رشد و توسعه این مناطق خواهیم بود.

معتمدیان گفت: حضور رییس جمهور در استان‌های مختلف و تلاش بی وقفه، شبانه روزی، میدانی و دیدار چهره به چهره و حضور با مردم حتی در روستاها، همگی نشان دهنده عزم راسخ دولت سیزدهم برای خدمت رسانی به مردم بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این رویکرد در استان نیز براساس تعامل، هم افزایی و همکاری در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود، گفت: در همین راستا سفر‌های شهرستانی نیز برای شناخت و اشراف لازم بر پتانسیل و توانمندی‌های نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده تا زمینه پیشرفت و آبادانی مناطق، رونق اقتصادی و افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت مردم بویژه در روستا‌ها فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در این سفر‌ها پس از شناسایی و احصای مشکلات، منابع مالی مورد نیاز برای اجرای آن‌ها فراهم خواهد شد، می گوید: در این سفر‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

او به شتاب گرفتن گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی جزو معدود کشور‌هایی است که با عزم نظام، نهضت گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های کشور با وجود هزینه‌های سنگین بویژه در هشت ماه گذشته شتاب خوبی گرفته که این امر در مناطق سخت گذر و مرزی آذربایجان غربی با تلاش وافر در حال انجام است.

معتمدیان گفت: در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا گازرسانی به همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

او می گوید: با رویکرد نظام در ۴۰ سال گذشته خدمات شایانی در روستا‌ها انجام شده و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم همه روستا‌های استان از نعمت برق برخوردارند و کار آبرسانی به روستا‌ها علیرغم خشکسالی‌ها، اما با اقدامات جهشی در دستور کار قرار گرفته و با اختصاص اعتبارات بحث محرومیت زدایی شاهد آبرسانی به شمار زیادی از روستا‌هایی خواهیم بود که قبلا آبرسانی به آن‌ها با تانکر و بصورت سیار انجام می‌شد یا دارای شبکه آب پایدار نبودند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌های روستایی و آسفالت نیز از مطالبات مردم است که آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استان‌ها دارای عقب ماندگی است که با اولویت بندی، برنامه ریزی لازم انجام شده تا سرعت احداث جاده‌های روستایی افزایش یابد.

او با بیان اینکه در بحث مخابرات، اینترنت و هوشمندسازی مدارس مصوباتی برای شهرستان اشنویه در این سفر خواهیم داشت تا بحث عدالت اجتماعی در استفاده از این امکانات در همه مناطق استان متوازن شود، گفت: در بحث فضا‌های آموزشی نیز استان وضعیت خوبی ندارد که در سفر رییس جمهور برای تکمیل و توسعه فضا‌های جدید اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

معتمدیان گفت: در شورای برنامه ریزی استان یک برنامه اجرایی میان مدت برای پیشرفت و آبادانی اشنویه به تصویب خواهد رسید که بخشی از آن امسال و بخشی نیز که هزینه بردار است در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

زمینه اشتغال در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت باید فراهم شود

استاندار آذربایجان غربی همچنین در دیدار با مردم روستای بیژن آباد از توابع اشنویه با بیان اینکه قابل قبول نیست که وقتی زمینه اشتغال در روستا‌ها وجود دارد پدیده مهاجرت صورت بگیرد گفت: به متقاضیان و کارآفرینانی که نیاز به تسهیلات دارند وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت هفت ساله برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها پرداخت می‌شود.

او می گوید: در روستا‌های این شهرستان به دلیل تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی زمینه لازم برای ایجاد کارگاه‌های فرآوری وجود دارد که با سرمایه اندکی می‌توان آن را راه اندازی و زمینه اشتغال جوانان را در روستا‌ها فراهم ساخت.

معتمدیان گفت: برای احداث مسکن نیز پیش بینی شده است تا اگر امکان الحاق اراضی برای این امر وجود دارد اقدامات لازم توسط فرمانداری و بخشداری‌ها صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.