جشنواره «پاسخ برتر» در قم برگزار شد

نخستین جشنواره «پاسخ برتر»با معرفی نفرات برگزیده در قم به کار خود پایان داد.

 حجت الاسلام سید عباس سید نژاد، دبیر جشنواره پاسخ برتر گفت:در زمینه پاسخگویی به شبهات هزار و ۷۰۰ اثر در بخش‌های علمی، هنری، نمایشی، شعر و داستان و فضای مجازی به این جشنواره  ارسال شده است.

او گفت:در این ۵ بخش ۲۱ اثر برگزیده معرفی و از اقدامات ۴ مرکز فعال در زمینه پاسخ به شبهات دینی و ۳ شخصیت برتر در این حوزه تجلیل شد.

سیدنژاد می گوید:اولین جشنواره پاسخ به شبهات دینی با شعار بستر سازی برای ارائه شیوه نامه‌ها و ابزار‌های نوین برای پاسخگویی به شبهات برگزار شد و قرار است این جشنواره در سال آینده نیز با توجه به شرایط روز با رویکرد‌های نوین و جدید برگزار شود.

آیت الله سبحانی نیز در پیامی به اختتامیه این جشنواره وظیفه طلاب و علمای حوزه علمیه را برای شناخت شبهات و پاسخگویی به آنان ضروری عنوان کرد و گفت: دشمن در عرصه رویارویی با دین خدا یه میدان آمده و با تولید و انتشار شبهات با ابزار‌های مختلف افکار خود را ترویج می‌دهد.

این مرجع عالیقدر شناخت مقتضیات زمان و ابزار‌های مختلف و منطبق با زبان عصر حاضر را ضروری برشمرد و گفت: برای پاسخگویی به شبهات امروز طلاب باید به مهارت و تخصص مجهز شوند و پاسخ شبهات را به اشکال مختلف پیگیری کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه نیز تحقیق و پژوهش را پایه و مقدمه‌ای برای پاسخگویی به شبهات دانست و گفت: حوزه باید با استفاده از هنر این اندیشه‌ها را فرآوری و به صورت هنرمندانه به جامعه ارائه کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در شبهات گره‌های پیچیده توسط دشمنان ایجاد می‌شود، گفت: حوزویان برای پاسخگویی به شبهات باید قدرت فرآوری با استفاده از تکنیک و مهارت هنری را فرابگیرند تا با زبان امروزی گره گشایی شبهات را انجام دهد.

 در این مراسم از تمثال آیت الله سبحانی و آیت الله مصباح یزدی برای ۷۰ سال پیشگامی در پاسخگویی به شبهات و گفتمان سازی دینی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار