المیادین:

سفر بشار اسد به حلب پس از ۱۱ سال حامل پیام‌های سیاسی و اقتصادی است

سفر رئیس جمهور سوریه به استان حلب در شمال این کشور پس از ۱۱ سال حامل پیام‌های سیاسی و اقتصادی متعددی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای اولین بار پس از آغاز جنگ تحمیلی علیه سوریه برای افتتاح برخی طرح‌های اقتصادی راهبردی به شهر حلب سفر کرد. هر چند این سفر با هدف افتتاح طرح‌های اقتصادی راهبردی در زمینه برق و آب است، اما در شرایط افزایش تهدید‌های ترکیه در شمال سوریه حامل پیام‌های سیاسی نیز هست.

پس از ۱۱ سال بشار اسد رئیس جمهور سوریه بار دیگر در پایتخت اقتصادی کشور حضور یافت. این اولین سفر رئیس جمهور سوریه از زمان آزادسازی آن پس از شش سال از تسلط گروه‌های مسلح بر آن است. این سفر مردم سوریه را به یاد اهتمامی که بشار اسد به این شهر از دو دهه گذشته داشته است می‌اندازد. از زمانی که اولین سفر بشار اسد به شهر حلب پس از انتخابش به ریاست جمهوری سوریه انجام گرفت، حلب به انقلاب اقتصادی و عمرانی روی آورد که بزرگترین فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در تاریخ این کشور به شمار می‌رفت.

بشار اسد در سفر خود به شهر حلب و در بازدید از مراکز اقتصادی آن گفت: «استان حلب و به ویژه شهر حلب با مشکلات شدیدتری نسبت به سایر استان‌های کشور مواجه شد، از میان شهر‌های بزرگ نیز هیچ شهری وجود ندارد که همانند شهر حلب دچار مشکل شده باشد، در زمینه‌های کمبود آب و برق و خدمات که بر اثر تروریسم و بمب‌ها و مواد منفجره بود، شهر حلب سهم بیشتری از مشکلات را متحمل شد؛ بنابراین استان و شهر حلب حق دارند که از دستاورد‌های اقتصادی بیشترین استفاده‌ها را ببرند. من از همه کسانی که در وزارت برق فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم، اما تشکر ویژه من از کسانی است که در میدان فعالیت‌های میدانی حاضرند.»

نیروگاه حرارتی تولید برق طرح اقتصادی بزرگی در کشور است که در شهر تل حاصل در شرق شهر حلب واقع است. رئیس جمهور سوریه از این نیروگاه بازدید کرد تا پیام‌های اقتصادی به همراه داشته باشد. این بازدید‌ها از حلب در سایه همزمانی آن با افزایش شدت تهدید‌های ترکیه به شمال حلب در تل رفعت و شرق این استان در منبج و عین العرب از پیام‌های سیاسی نیز برخوردار است.
محمد کمال الجفا، کارشناس امور نظامی و راهبردی در گفتگو با خبرنگار المیادین گفت: «ما ابتدا می‌گوییم که این سفر پیامی به خارج دارد و در پاسخ به تهدید‌هایی است که حلب را تهدید می‌کند. ترکیه رسانه‌های زیادی را به کار گرفته است و اینطور ترویج می‌کند که حلب و اطراف آن محور عملیات ترکیه خواهد بود. این سفر بشار اسد پیامی اطمینان بخش به اهالی و ساکنان حلب و تاکیدی بر این مطلب است که حلب خط قرمز است و هیچکس نمی‌تواند به آن حتی نزدیک بشود. این سفر همچنین پیامی به داخل کشور و شهروندان سوری ساکن حلب نیز دارد که از نظر اقتصادی و خدماتی است چرا که حلب درد و رنج‌های زیادی را متحمل شده است و تاسیسات زیربنایی و نیروگاه‌های تولید برق این استان تخریب شده بود.»

شاید مهمترین چیزی که برای شهروندان سوری ساکن حلب اهمیت دارد بازگشت شهرشان به رتبه اول اولویت‌های اقتصادی است چرا که رئیس جمهور بشار اسد در سفرش به این شهر و نیز قبل از این سفر، بر نقش این شهر در به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور تاکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار