صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی استان در شهرستان هشترود خبر داد.

آقای جعفروند گفت: نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق هشترود با ظرفیت ۱۰ میلیون مترمکعب آب ایجاد شد و عمده فعالیت آن پرورش ماهی گرم آبی است و میزان تولید ماهی با آب این سد بیش از ۷ تن در سال است.

با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری قرار دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خواهد شد و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز گردشگری شهرستان با ایجاد تفریحاتی سالم قایقرانی، ماهیگیری با قلاب، عرضه زنده و پخت صحرایی آبزیان با ایجاد ارزش افزوده و نهایتاً سود بیشتر به ارائه خدمات می‌پردازد.

 گردشگری شیلاتی یکی از بخش‌های با ظرفیت بالای درآمدزایی، اشتغالزایی، بازاریابی و عرضه مناسب آبزیان محسوب می‌شود و آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع آبزی پروری ظرفیتی کم‌نظیر در این حوزه را داراست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود گفت: این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده و از جمله شهرستان‌های با ظرفیت در حوزه کشاورزی و شیلات است که در راستای رونق بخشی به گردشگری در آن محدوده اقدام به صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی شده است.

وی  با ابراز امیدواری از افزایش تفرجگاه‌های شیلاتی گفت: با امضای تفاهم نامه فیما بین فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود توسعه صنعت شیلاتی و گردشگری همزمان دراین منطقه میسر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار