آمریکا: برجام بهترین راهکار برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران است

جان کربی توافق هسته‌ای ایران را بهترین راهکار برای جلوگیری از تبدیل شدن تهران به یک قدرت هسته‌ای خواند.

واشنگتن بار دیگر مدعی تلاش برای احیای برجام شد. 

به نقل از الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: تهران همچنان در حال توسعه برنامه هسته ای و موشکی خود است و به فعالیت های بی ثبات کننده خود در خاورمیانه ادامه می دهد. ما همچنان بر این باوریم برجام بهترین راه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای است و تهران باید از فرصت رسیدن به توافق نهایت بهره را ببرد. 

وی با اشاره به سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه خاطر نشان ساخت: بایدن در تلاش برای ادغام شرکای واشنگتن از جمله اسراییل با یکدیگر است. ما به امنیت اسراییل پایبند هستیم. تل آویو با تهدیدات زیادی از جمله بلندپروازی های هسته ای ایران مواجه است. در سفر بایدن بار دیگر به اهمیت راهبردی خاورمیانه برای آمریکا تاکید خواهیم کرد. 

این مقام آمریکایی در ادامه با تشریح شرایط میدانی جنگ اوکراین افزود: ما هم اینک شاهد آن هستیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیگر به جز چند کشور هیچ دوستی در جهان ندارد. ما همچنان به ارائه کمک های نظامی به اوکراین متعهد هستیم. این در حالی است که روسیه و ایران در حال منزوی کردن بیشتر خود هستند. 

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آدم نمیدونه دم خروسو باور کنه یا قسم حضرت عباسشونو
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
الان هنوز فراری هستی یا برگشتی پای میز محاکمه برجام تا ایران محاکمه کند تورا؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خب ایران داره منزوی میشه و شما هم همینو مگه نمیخواید؟؟؟! پس گورتونو کم کنید ودنبال برجام رو نگیرید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کجای کاری ملعون
ایران به خواسته اصلی خودش رسیده یعنی نابودی رژیم کودک کش موشک ها تا ۷دقیقه به اونجا میرسه حالا چه با کلاهک اتمی یا چه غیر کلاهک اتمی
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام ،

یک برجام الهی :
قرآن کریم ، سوره بقره ، آیه ۲۲۴ :
وَلَا تَجۡعَلُواْ ٱللَّهَ عُرۡضَةٗ لِّأَيۡمَٰنِكُمۡ أَن تَبَرُّواْ وَتَتَّقُواْ وَتُصۡلِحُواْ بَيۡنَ ٱلنَّاسِۚ وَٱللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٞ
And do not allow your oaths in God's name to hinder you from virtue, and righteousness, and making peace between people. God is Listener and Knower

خدا را وسیله کارهای خود قرار ندهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام: شاید تصور کنید این دیدگاه افراطی، عدم تعامل و سازش ناپذیری با دنیای غرب است ولی بر اساس عبرت های روشن معاصر حقیقتی انکار ناپذیراست مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است و اهداف مذاکره هم باج خواهی و پسرفت کشوردرسراشیبی سقوط است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار در صورت عدم پافشاری برخواسته های به حق جمهوری اسلامی تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری مانند غربگرایان و شیفتگان مذاکره قبلی به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما همچنان ازطرف دو رئیس جمهور اخیر آقایان احمدنژاد و مخصوصاً روحانی اجرا نشد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خوب حالا وعده ها و قول و قرار ها و تعهدها چی شد؟
ایران و آژانس و غرب تعهدی دو طرفه داشتند ،رفع همه تحریم ها خواسته ما ایرانیان است ،تمام. و گر نه برجام را باید به زباله دان تاریخ سپرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرگ بر برجام.ایران باید انرژی هسته ای داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
افرین
آخرین اخبار