رمان «ترکه باز» نوشته زنده یاد حمید علیدوستی شهرکی رونمایی شد

رمان ترکه باز نوشته زنده یاد حمید علیدوستی شهرکی که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود در شهر کیان رونمایی شد.

خانم قاسمی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی گفت: رمان ترکه باز روایتی است از زندگی مردم یک بخش از استان چهارمحال و بختیاری در دوره قاجار و زمان مشروطه که تلاش دارد تأثیر خوب و بد فضای قبل و بعد از مشروطه و دوران خان و رعیتی را روایت کند.

رمان ترکه باز نمایان گر برهه‌ای از تاریخ (انقلاب مشروطه) در ایران و تأثیر آن در چهارمحال و بختیاری و همچنین در مورد یکی از بازی‌ها و آیین‌های سنتی در استان با عنوان ترکه بازی است.

 ترکه باز در زنده نگهداشتن تاریخ و هویت یک سرزمین تأثیر به سزایی دارد.

حوزه هنری استان برای چاپ آثار با رویکرد بومی و برگرفته از زیست بوم استان حمایت می کند.

پیش از این کتاب‌های «وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی» و رمان «برشکن» از این هنرمند و نویسنده فقید در حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

همچنین رمان برشکن این نویسنده که در سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری استان به چاپ رسیده بود در سال ۱۴۰۰ برگزیده نوزدهمین دوره جایزه قلم زرین شد.


بیشتر بخوانید


رمان ترکه باز تیرماه همزمان با سالروز درگذشت حمید علیدوستی شهرکی با حضور مجید قیصری، پرویز شیشه گران، غلام رضا صفار، جمعی از نویسندگان استان و خانواده مرحوم حمید علیدوستی شهرکی در مجموعه ارگ شهرکیان رونمایی شد.

برچسب ها: حوزه هنری ، چاپ کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.