اسماعیلی:

دولت به‌دنبال تحمیل نوع خاصی از پوشش نیست

وزیر فرهنگ گفت : دولت به‌دنبال تحمیل نوع خاصی از لباس، مد و پوشش برای جامعه عفیف ایرانی نیست بلکه همه تفاوت‌های اصیل را به رسمیت می‌شناسیم.

اسماعیلی در آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که عصر جمعه، ۲۴ تیرماه در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در حوزه مد و لباس به انواع و اقسام پوشش‌های اصیل و متنوع فرهنگی و هنری ایران‌زمین احترام می‌گذاریم. دولت به‌دنبال تحمیل نوع خاصی از لباس، مد و پوشش برای جامعه عفیف ایرانی نیست بلکه همه تفاوت‌های اصیل را به رسمیت می‌شناسیم چراکه فرهنگ و هنر ایران در این حوزه دارای تاریخ غنی و کهن است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  آثار فاخر عرضه شده جشنواره مد و لباس فجر نمونه سازی تجاری می‌شوند و باید آثار فاخر استان‌ها و شهرستان‌ها در حوزه پوشاک، مد و لباس به عرضه عمومی و تولید انبوه برسد چرا که نباید فقط متمرکز بر پایتخت باشیم بلکه ایران بزرگ با تنوع فرهنگی، هنری، قومیتی و زبانی بسیاری همراه است و همگی یک رنگین‎‌کمان زیبا را تشکیل داده‌اند و زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی گردهم آمده‌اند.

او گفت: در بازار، پوشاک مناسب با فرهنگ و هویت تاریخی کشورمان به صورت محدود عرضه می‌شود، و باید این محدودیت جبران شود در حالی که بسیاری از خانواده‌‎ها نسبت به این مساله اظهار نگرانی می‌کنند و باید این مشکل را با رویکرد نظارتی دستگاه‌های فرهنگی رفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۱
مبارزه با بد حجابی نمایش قدرتی هست برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات حل نشدنی کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۱
لطفاً به پوشش مردم ایران کاری نداشته باشید.از روزی که دولت بحث حجاب را پیش کشیده دختران و زنان بیشتری به سمت برداشن روسری و ترویج بی‌حجابی روی آورده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۱
خانم های ایرانی از همه جای دنیا پوششان بهتره ،،این همه اغراق نکنید خود زنی نکنید
به اقتصاد مردم برسید
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۱
دولت با این کارش تو جامعه دو دستگی ایجاد کرده.هر روز شاهد برخورد بین مردم سر حجاب هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۱
تمام لباسهای محلی و اصیل ایرانی کاملا پوشیده و عفیفانه هستند ولی متاسفانه برخی ها به عمد در حال تحریف لباسهای اقوام ایرانی هستند مثل کوتاه کردن استین ها دامنها و پوشش های سر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۱
چقدر عجیبه که آمار طلاق بین خانم‌های کم‌حجاب، زیاد شده
آخرین اخبار