مخالفت شماری از تشکل‌های سیاسی بحرینی با ناتوی عربی

شماری از تشکل‌های سیاسی بحرینی مخالفت خود را با تشکیل آنچه ائتلاف نظامی شبیه ناتو نامیده می‌شود اعلام کردند.

شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین در گزارشی اعلام کرد: در حالی که رژیم بحرین از هر فرصتی برای نزدیک شدن و اظهار دوستی با رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند، هفت جمعیت سیاسی بحرینی با صدور بیانیه‌ای مشترک، مخالفت خود را با تشکیل هرگونه ائتلاف نظامی یا امنیتی با حضور رژیم صهیونیستی و تحت هر عنوانی که باشد، اعلام کردند.

«تجمع وحدت ملی، جمعیت عربی اسلامی الوسط، جمعیت الصف الاسلامی، جمعیت تجمع ملی دموکراتیک، تریبون ملی اسلامی، تریبون ترقیخواه، تجمع ملی قانونی» هفت جمعیتی هستند که این بیانیه را صادر کرده اند.

این جمعیت‌ها اعلام کردند: اینگونه تحرکات آمریکا در واقع تلاشی برای احیای توافقات در قالب ائتلاف نظامی است که ملت‌های منطقه را قربانی رژیم صهیونیستی می‌کند و کشور‌های منطقه را به خط مقدم دفاع از این رژیم تبدیل می‌کند.

در این بیانیه تأکید شد: هدف واقعی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه توجیه اقدامات تجاوزکارانه و نژادپرستانه این رژیم و زمینه سازی برای ادامه این اقدامات علیه ملت فلسطین و مقدسات دینی آن و نیز ادامه سیاست یهودی سازی و مصادره زمین‌های فلسطینیان و تخریب منازل بر سر ساکنان آنهاست.

جمعیت‌های بحرینی در همین چارچوب از مقامات سیاسی رسمی خواستند به جنایاتی که این رژیم هر روزه علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود توجه کنند. این جمعیت‌ها تأکید کردند همه توجیهاتی که کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح می‌کنند از نظر ملت‌های منطقه مردود است و مجوز خوبی برای حکومت‌های این کشور‌ها جهت نادیده گرفتن رنج‌های ملت فلسطین که بخشی از رنج‌های ملت‌های عربی و اسلامی به شمار می‌رود، نخواهد بود.

جمعیت‌های امضا کننده این بیانیه اعلام کردند: برنامه‌های رژیم صهیونیستی صرفا به مناطق فلسطینی محدود نمی‌شود بلکه از طریق تلاش برای ایجاد ائتلاف نظامی شبیه ناتو به سردمداری رژیم صهیونیستی، کل منطقه را در بر می‌گیرد.

جمعیت‌ها سیاسی مذکور بحرین تشکیل چنین ائتلافی را سرآغاز اجرای طرح اشغال کل منطقه از طریق وابسته کردن منطقه و ملت‌های آن به رژیم صهیونیستی می‌دانند. بر همین اساس از مقامات سیاسی کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواستند تصمیمات و مواضع سیاسی و اقتصادی و بین المللی را بر اساس منافع ملت‌های خود اتخاذ کنند و علاوه بر این از فرصت افزایش قیمت نفت و گاز برای تأمین نیاز‌های ملت‌های منطقه و کاهش کسری بودجه ملت‌های خود استفاده کنند نه این که از آن برای هزینه‌های نظامی بهره برداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۱
این تشکل های ناشناخته، در تصمیمات سیاسی حاکمان تاثیر گذار نیستن.
آخرین اخبار