اختصاص روزانه ۳ میلیون متر مکعب گاز برای زمستان نیروگاه شازند

سلاجقه در حاشیه حضور در اراک گفت: زمستان امسال روزانه ۳ میلیون متر مکعب گاز در اختیار نیروگاه شازند قرار می‌گیرد.

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به شهرستان اراک گفت: براساس مذاکرات انجام شده با وزیر نفت، روزانه ۳ میلیون متر مکعب گاز در زمستان امسال در اختیار نیروگاه حرارتی شازند قرار می‌گیرد.

سلاجقه گفت: تلاش می‌کنیم که حتی شورای عالی امنیت هم به سمت تصمیم جهت مازوت سوزی حرکت نکند، همچنین باید روند شیوع بیماری‌ها نیز رصد شود و علت آن‌ها نیز باید ارزیابی و بررسی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مشکل اصلی زیست محیطی استان مرکزی و شهرستان اراک را آلودگی هوا ناشی از استقرار صنایع آلاینده در اطراف این شهر دانست و گفت: باید سازمان محیط زیست و مسئولان استان نسبت به این امر اقدام ویژه‌ای باشند.

به گفته سلاجقه مسئولان استان مرکزی باید به صورت جدی به دنبال اخذ عوارض آلایندگی از صنایع باشند و روی درآمد‌های عوارض آلایندگی هوا نباید به عنوان درآمد حساب بازکنند بلکه در آمد حاصل از آن باید به سمتی برود که آلایندگی در استان نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: باید صنایع به سرعت نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است، اما تلاش می‌کنیم که آلودگی هوای اراک در یک بازه زمانی مشخص کاهش یابد تا خط تولید قدیم ایرالکو از بین نرود نباید خط تولید جدیدی در این شرکت ایجاد شود و تعطیلی پنجشنبه‌های استان دردآور است، اما گرد چند میکرونی را بر روی شهر دیدم که حاصل فعالیت شرکت ایرالکو بود.

فضای سبزی که توسط برخی کارخانجات در اطراف آن‌ها ایجاد می‌شود برای کارمندان آن‌ها بوده و منتی بر روی مردم نیست. مردم در این حوزه صاحب حق هستتد و اولین مسئولیت کارخانجات استان مرکزی رفع آلودگی است.

صنایع باید برای کاهش مشکلات اجتماعی به وظایف خود در این حوزه بپردازند و مواد اولیه انباشته شده شرکت املاح معدنی رطوبت ۴۵ درصدی دارد و این مواد آلودگی برای محیط زیست به همراه ندارد و انجام طرح پژوهشی برای تخلیه پسماند که توسط این شرکت انجام می‌شود ظرف یک سال آینده انجام و این مواد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.