زنجان پنجمین شهر برگزار کننده نمایشگاه‌های خارجی در کشور

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: پیش از این فقط چهار مرکز نمایشگاهی در ایران مجوز برگزاری نمایشگاه خارجی را داشتند.

قندیلی گفت: استان زنجان امسال وارد باشگاه برگزار کنندگان نمایشگاه‌های خارجی شد و پیش از این فقط چهار مرکز در ایران مجوز برگزاری نمایشگاه خارجی را داشتند.

او با بیان اینکه در بحث نمایشگاه در استان زنجان طی سال گذشته تلاش شد تا اقدامات متفاوتی نسبت به ادوار گذشته انجام شود، افزود: نمایشگاه کاسپین از سال ۸۲ در زنجان به بهره‌برداری رسید و فعالیت خود را آغاز کرد که در طول سال‌های فعالیت خود، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به اینکه  طی دو سال اخیر تلاش شده است چارچوب‌هایی برای صنعت نمایشگاهی استان زنجان پیاده‌سازی شود، گفت:در همین راستا مفاهیم جدیدی در این حوزه اضافه و دیدگاه‌های گذشته را نیز اصلاح کرده و به آن بهبود بخشیدیم و از طرفی اهتمام به تولید داخل استان و صادرات‌گرا شدن رویداد‌ها را نیز در دستور کار قرار دادیم.

او با بیان اینکه طی دو سال اخیر تلاش شده است تا برگزارکنندگان بنام نمایشگاهی ایران به زنجان دعوت شوند ادامه داد: برگزارکنندگان بزرگ نمایشگاهی که دارای اعتبار ملی هستند، در مراکز کلان‌شهر‌ها اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند و این یک مزیت برای زنجان به شمار می‌رود؛ چرا که دغدغه برگزاری نمایشگاه در مراکز کلان‌شهر‌ها با مراکز شهر‌هایی که کلان‌شهر نیستند، متفاوت است.

قندیلی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها غرفه‌داران ثابتی دارند که در این مراکز همراه بوده و این بدان معنی است که برگزارکننده توانسته است بازار مورد نظر را برای غرفه‌دار فراهم کند و این می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان افزایش دهد، گفت: اگر با گروه‌های بزرگ نشست داشته باشیم و ارتباط برقرار کنیم قطعاً طرف مقابل نیز انتظارات بزرگی از ما خواهد داشت در نتیجه اتفاقات بزرگی نیز رقم خواهد خورد.

او با بیان اینکه هر چند این اقدام به بازدیدکنندگان نمایشگاهی نیز بازمی‌گردد و وقتی غرفه‌دار خروجی لازم را از نمایشگاه نمی‌گیرد ترجیح می‌دهد که در سایر استان‌ها به عرضه محصولات خود در قالب نمایشگاه اقدام کند، افزود: این معضل در گذشته به واسطه عملکرد نمایشگاه کاسپین بوده است که سال گذشته این رویه را تغییر دادیم و برگزارکننده بزرگ و غرفه‌دار مطرح کشوری را به زنجان آوردیم تا عرصه رقابت داغ‌تر شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان امسال وارد باشگاه برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی ایران شد، ادامه داد: این در حالی است که پیش از این فقط چهار مرکز نمایشگاهی در ایران مجوز برگزاری نمایشگاه خارجی را داشتند که شامل تهران، مشهد، اصفهان و میاندوآب بوده و بسیاری از شهر‌های بزرگ از چنین امتیازی برخوردار نیستند و زنجان به عنوان پنجمین شهر از این ظرفیت ارزشمند برخوردار شد و معتقدیم وجود نمایشگاه کاسپین در زنجان یک فرصت ارزشمند برای استان به شمار رفته و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.