نخستین موارد مرگ ناشی از آبله میمون در اروپا و آمریکای لاتین

اسپانیا و برزیل نخستین موارد از مرگ و میر ناشی از آبله میمون در خارج از قاره سیاه را گزارش کرده اند.

آبله میمون گرچه قدرت سرایت بسیار کمتری نسبت به کووید ۱۹ دارد، اما در طول ماه‌های اخیر از مناطق بومی خود در غرب آفریقا فراتر رفته و هم اینک در تمامی قاره‌های جهان مواردی از ابتلا به آن گزارش شده است. همین موضوع باعث نگرانی مقامات بهداشتی نسبت به گسترش بیماری و وقوع جهش در این ویروس شده است.

به نقل از سی جی تی ان، تنها یک هفته پس از آن که سازمان جهانی بهداشت آبله میمون را یک شرایط اضطراری برای جهان خواند، برزیل و اسپانیا اولین مورد از مرگ و میر ناشی از این بیماری را به طور رسمی گزارش کردند.

پیش‌تر موارد مرگ ناشی از آبله میمون تنها در قاره آفریقا گزارش شده بود و برزیل و اسپانیا نخستین کشور‌های جهان هستند که خارج از این قاره شاهد تلفات بوده اند.

مقامات بهداشتی اسپانیا تاکنون از ابتلای بیش از ۴ هزار و ۲۹۸ تن از مردم این کشور به آبله میمون خبر داده بودند که روز جمعه یکی از این بیماران جان خود را به دلیل بیماری از دست داد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون تاکنون در بیش از ۷۴ کشور جهان مشاهده شده و ۲۰ هزار تن را آلوده کرده است. برآورد می‌شود نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس یک درصد باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار