مبارزه قاطع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضایی استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:مبارزه قاطع و سریع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضایی استان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان  با تأکید بر حفظ حقوق عامه و اجرای عدالت در دستگاه قضایی گفت: مهمترین رسالت دستگاه قضایی اجرای عدالت و احقاق حقوق مراجعین است.


او با تقدیر از تلاش‌های قضات و کارکنان دادسرای زنجان افزود: برابر گزارش بازرسین دادستانی کل کشور دادسرای زنجان در اجرای محور‌های چهار گانه قوه قضاییه بسیار خوب و موفق بوده که این امر نشان از اهتمام و اراده جدی قضات در تحقق سیاستهاست.


حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه مبارزه قاطع و سریع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضایی استان می‌باشد ادامه داد: دادسرا‌ها ها به عنوان گلوگاه و صف مقدم رسیدگی به پرونده‌ها محسوب می‌شود و سختی و استرس بالای کار در دادسرا بر همگان کاملا مشهود و محسوس می‌باشد بنابر این حمایت از کارکنان و تلاش برای رفع مشکلات دستور کار مدیریت دادگستری استان قرار دارد.

او نظارت جدی و مستمر دادسرا‌ها بر ضابطین را موضوعی مهم در اجرای عدالت و حقوق عامه برشمرد و افزود: انجام دقیق و قاطع وظایف محوله و دستورات قضایی توسط ضابطین در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی بسیار موثر است.

این مقام عالی قضایی استان با اشاره به راه اندازی شعبه ویژه سازش پرونده‌های کیفری در دادسرای زنجان ادامه داد: استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پروند‌های اجرای احکام کیفری گامی موثر در کاهش موجودی پرونده در این حوزه می‌باشد.

برچسب ها: دادگستری ، دادسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.