در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

در نظر گرفتن آینده شغلی در فرایند انتخاب رشته امری ضروری است

یک مشاور تحصیلی گفت: داوطلبان باید انتخاب رشته خود را حتما متناسب با بازار کار و آینده شغلی در نظر بگیرند.

فریبا پرند گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته باید انتخاب های دقیق و درستی داشته باشند تا پس از اعلام نتایج رضایت کافی داشته باشند.

او افزود: در مرحله اول  برای انتخاب رشته باید برخی نکات مورد توجه قرار گیرد که خیلی از افراد نسبت به آنها بی تفاوت هستند. اولین عامل که بسیار مهم بوده و به شدت غفلت می شود این است که داوطلبان برای انتخاب رشته تنها  به اخذ واحدهای درسی نگاه می کنند، در صورتی که انتخاب رشته به معنای انتخاب شغل و ورود به بازار کار است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: انتخاب رشته نباید تنها از روی احساسات انجام شود. حتما باید به موضع شغلی، درآمد و بازار کار آن توجه کنند.داوطلبان کنکور در وهله اول انتخاب رشته، باید تکلیف خود را مشخص کنند و خواسته ها و برنامه های آینده را در نظر بگیرند، یعنی دقیقا هدف خود را شناسایی کنند تا متناسب با بازار کار و آینده ای که هدفش را دارند انتخاب رشته کنند.

این مشاور تحصیلی گفت:  داوطلبان کنکور به هیچ عنوان فکر نکنند که انتخاب رشته را خودشان می توانند انجام دهند، مشورت با مشاور و افراد خیره در این زمینه بسیار مهم است‌؛ چرا که هر سال دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها تغییر پیدا می کند؛ بنابراین داوطلبان حتما از مشاوران مختص این حوزه جهت انتخاب رشته کمک بگیرند. 

پرند گفت: داوطلبان کنکور حتما رشته خود را بر اساس شغل های آینده انتخاب کنند، برخی رشته ها بازار کار ندارند و در حد تئوری هستند و به همین علت دانش آموزان پس از انتخاب رشته سرخورده می شوند؛ بنابراین داوطلبان باید به سمت رشته هایی بروند که مهارت و توانمندی کسب کنند و ذیل آن رشته بتوانند وارد بازار کار شوند یا حداقل توانایی کارآفرینی را داشته باشند.

برچسب ها: انتخاب رشته ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار