لزوم تدوین شاخص های کمی در نظارت ها و بازرسی های سازمانی

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، نسبت به تدوین شاخص های کمی در نظارت ها و بازرسی های سازمانی تاکید کرد.

حسین رنجبران در اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پاکدستی و طهارت سازمانی منوط به جامعیت و عملکرد کامل بازرسان است، سوء استفاده از موقعیت شغلی و عدم تکریم ارباب رجوع قابل پذیرش نیست.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نقش بازرسان با رعایت شرط انصاف و عدالت در شناسایی تخطی و تخلف افراد از اهمیت بسزایی برخورداراست ، نقش بازرسان بی بدیل بوده و با پیش دستانه عمل کردن، خطای انسانی و اشتباهات فاحش انسانی رخ نخواهد داد؛ لذا نقش بازرسان پیشگیرانه است.

وی گفت: هزینه انجام هرگونه خطا باید با هدف جلوگیری از وقوع آن افزایش پیدا کند، بدون شک خرد جمعی، استفاده از قوانین موجود و تعامل افراد دربحث های سازمانی و اجتماعی اثر مهمی دارد، ضمن اینکه تدوین شاخص های مورد نیاز دربحث نظارت و تکریم باید دراولویت قرار گیرد؛ خوشبختانه کارهای بزرگ و عظیمی در سازمان درحال انجام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رنجبران  گفت: شدیدترین برخوردها با افراد متخلف و خطاکار، البته با رعایت انصاف باید صورت گیرد، هرچند که درحال حاضر تخطی سازمانی در بیمه سلامت ایران بسیار کم است ، لذا انتظار می رود که تدوین شاخص ها ، رضایتمندی، تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق سازمان و مردم در دستور کار قرار گیرد. البته شاخص ها باید کمی و قابل اندازه گیری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.