در گرامیداشت روز جهانی مساجد

برگزاری همایش پرچمداران محراب در اشنویه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر نقش محوری روحانیون و مساجد در تبیین اسلام و آموزه های دینی و حفظ شعائر اسلامی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در آیین گرامیداشت روز جهانی مسجد در مسجد جامع اشنویه،  با تبیین اهمیت جایگاه مسجد در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و مظهر وحدت مسلمانان و تسلیت ايام عزاداری ماه محرم  گفت :گریه بر شهادت امام حسین سیره بزرگان شیعه و سنی بوده و احادیث شیعه و سنی در شهادت امام حسین  مایه وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در ادامه سخنان خود به نقش محوری روحانیون و مساجد در تبیین اسلام و آموزه های دینی و حفظ شعائر اسلامی اشاره کرد و گفت ، این سنگر مقدس در طول تاریخ مظهر عظمت اسلام و پایگاه مهم مقابله با دشمنان دین بوده است

وی افزود: مساجد نعمت بزرگی هستند و باید قدردان این نعمت باشیم وتلاش بکنیم مسجدی داشته باشیم که مردم اقبال کنند و بیایند.

حجت الاسلام فعال آذر رئیس مرکز اسلامی استان نیز در این مراسم به تبیین نقش مساجد در توسعه فرهنگ اسلامی پرداخت

ماموستا خاتمی امام جمعه و ترابی فرماندار شهرستان اشنویه نیز به نقش مهم روحانیت و مساجد در هدایت و روشنگری جامعه پرداختند

 حجت الاسلام  والمسلمين قریشی همچنین در جلسه شورای اداری اشنویه ، با بیان این  نکته که باید در امور مختلف جاری زندگی به تقوای  الهی و ترس از خداوند توجه داشته باشیم، بیان داشت: بر اساس آیات و روایات وارده در دین مبین اسلام تقوای الهی سرفصل رسیدن به برترین جایگاه ها است.

وی اضافه کرد: تقوای الهی و داشتن انس و الفت با آموزه های دینی راه فرار از گمراهی و رسیدن به ریسمان الهی است که همان وعده قرآن کریم را محقق می سازد.

امام جمعه ارومیه  ضمن تصریح این نکته که تقوا و به جا آوردن واجبات الهی راه رسیدن به خوشبختی و سعادت در دنیا است، بر توجه بیشتر مسئولان به کارجهادی و تقوای الهی تاکید کرد.

ترابی فرماندار اشنویه نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات دولت در شهرستان را ارائه کرد.

فاتحه خوانی و گل افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید روحانی ملا احمد احمدی از دیگر برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به اشنویه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.