سفر نیمه کاره الکاظمی همزمان با تشدید اعتراضات طرفداران صدر

در سایه تحولات اخیر عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق سفرش به مصر را نیمه کاره رها کرد.

در پی تحولات اخیر عراق، دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی سفر خود را به مصر رها کرد و به بغداد بازگشت. این در حالی است که مدیر دفتر مقتدی صدر در بغداد نیز اعلام کرد: ما خواهان استعفای رئیس شورای عالی قضایی هستیم.

از سوی دیگر، برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در سخنانی گفته است تظاهرات مسالمت آمیز اقدامی تضمین شده است؛ اما تعطیل کردن فعالیت دستگاه قضایی امر خطرناکی است که کشور را تهدید می‌کند.

در همین حال، چارچوب هماهنگی عراق اعلام کرد: ما به شدت، تجاوز‌های اخیر به دستگاه قضایی را محکوم می‌کنیم. ما مخالف دریافت هرگونه نامه‌ای از جانب جریان صدر و یا دعوت برای مذاکره پیش از عقب نشینی این جریان از اشغال سازمان‌ها هستیم. ما دولت را مسئول حفاظت از دارایی‌های دولت و سلامت کارمندان و مسئولان آن می‌دانیم.

چارچوب هماهنگی عراق همچنین اعلام کرد: جریان صدر بایستی به صف نیرو‌هایی بپیوندد که به راه حل سیاسی و دموکراتیک باور دارد. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا موضع خود را به شکلی آشکارا در برابر این تجاوز خطرناک به مؤسسات قانون اساسی بیان کند.

قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل نیز گفت: ما مخالف تجاوز به دستگاه قضایی هستیم که بایستی از درگیری‌های سیاسی در امان بماند. نباید از برگ برنده [تظاهرات]خیابانی برای فشار برای دستگاه قضایی استفاده شود تا تصمیم‌هایی به نفع گروه‌های سیاسی اتخاذ شود.

گفتنی است ساعاتی پیش پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد در پی تحصن هواداران مقتدی صدر در برابر شورای عالی قضایی عراق، این شورا فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درآورد.

این پایگاه اعلام کرد هواداران جریان صدر امروز (سه شنبه) با افزایش اعتراض‌ها و تحصن‌های خود در برابر ساختمان شورای عالی قضایی در داخل منطقه سبز بغداد، خواهان انحلال مجلس نمایندگان شدند. این در حالی است که در پی این اقدام نیز این شورا فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درآورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
جناب صدر یک نگاهی به تاریخ بیانداز ببین چه انسانهای صاحب نامی که در اثر یک غفلت و پیروی از هوای نفس و دنیا طلبی کارشان به کجا کشیده شد کسانی که سیف الاسلام نام گرفته بودند ولی بخاطر حب دنیا و ریاست طلبی امروز جز نام بد اثری از آنها در تاریخ وجود ندارد و به احتمال قریب به یقین آخرتشان نیز بر باد رفته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
چه فیگور های خنده داری میگیره مقتدا صدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام آقای الکاظمی ،

یک یا دو نفر از کارمندان وابسته به مقتدا صدر را اخراج کنید ،
باید بعهمد دولت برنامه می خواهد نه اسلحه ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
اگه دست من بود اول الکاظمی رو اخراج میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
واقعا باید گفت کشوری که بیش از چهار میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند و فقط در حدود 44 میلیون نفر جمعیت دارد چرا باید مردم آن کشور محروم باشند. این در حالی است که جمعیت کشور مالزی در همین حدود ها است و تولید نفت آن تنها در حدود 700 هزار بشکه در روز می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
دمش گرم
هر کشوری دوست داره استقلال خودشو داشته باشه
ما باید قبول کنیم اونا مستعمره ما نیستن که ما تو همه مسایل شون دخالت کنیم همون‌طور که ما دوست نداریم
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
خوزستان مال ایرانه چه با صدام چه با مقتدی صدام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
تویی که میگی اونا مستعمره نیستن هنوز معنی استعمارو نمیدونی . اینکه یه کشورو کللللللا از به فنا رفتن نجات بدی بعدش مردمش بیان موقع ارامش استقلال استعمار کنن اون زوووره. مطمعن باش همینایی که دم از استقلال میزنن چند روزه دیگه به غلت کردن میفتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
ما هم موافق استقلال عراق هستیم،نه مستعمره انگلستان و آمریکا بشود٪
آخرین اخبار