شبکه‌های اجتماعی جای خبرگزاری‌ها را نمی‌گیرد

مهدی‌پور گفت: هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی آنچه را که ادعا می‌کنند، عملیاتی نکردند.

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «منحصر به فرد» از رادیو جوان درباره تفاوت کار رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی با خبرگزاری‌ها گفت: هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی آنچه را که ادعا کردند، اجرایی نکردند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نحو برخورد شبکه‌های اجتماعی با ترامپ اشاره کرد و ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی در پایان ریاست‌جمهوری ترامپ با رفتاری خشونت‌آمیز با رئیس‌جمهور امریکا رفتار کردند و بعد از پایان ریاست‌جمهوری، او را از صحنه حذف کردند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مرجعیت رسانه‌ای و تفاوت بین خبرگزاری با شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی آنچه را که ادعا می‌کنند، عملیاتی نکردند. به عنوان مثال، این شبکه‌های اجتماعی در پایان ریاست‌جمهوری ترامپ با رفتاری خشونت‌آمیز با رئیس‌جمهور امریکا رفتار کردند.

مهدی‌پور با بیان اینکه در ماجرای ترور حاج قاسم از سوی پلتفرم‌ها مسدود می‌شدیم، افزود: بنابراین با پوسته‌ای از دسترسی به تولید محتوا رو‌به رو هستیم و افراد می‌توانند تاجایی در شبکه‌های اجتماعی پیام بگذارند که پلتفرم به آن‌ها اجازه دهد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره تضعیف شدن رسانه‌های داخلی خاطرنشان کرد: مرجعیت رسانه‌های داخلی تضعیف شده، ولی از بین نرفته است. بعد از رادیو و تلویزیون که بزرگترین و پرمخاطب‌ترین رسانه در کشور هستند، خبرگزاری و روزنامه‌‌‌ها تاثیرگذارند.

مهدی‌پور به یکی از چالشی‌ترین مشکلات رسانه اشاره کرد و گفت: یکی از چالشی‌ترین موضوعات در حوزه رسانه کاهش تعداد خبرنگاران حرفه‌ای در یک رسانه است. یعنی خبرنگارانی که یک دوره خبرنگاری را به صورت کارگاهی می‌گذرانند و خیلی زود از حوزه خبری خارج می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار