علائمی که نشان می‏‌دهد وقت استعفای شماست!

اگر تمایل شما به کار خود، مشارکت در کار‌های گروهی و پذیرش مسئولیت جدید در محل کار کم و یا از بین رفته است، شما وارد وضعیت «استعفای آرام» شده اید.

بسیاری از کارمندان به قدری از همکاران خود و مکانی که در آن کار می‌کنند احساس جدایی دارند که نمی‌توانند تلاش بیشتری برای شغل خود انجام دهند.

این رفتار که پس از همه‌گیری کرونا به شکل گسترده شایع شده است، «استعفای آرام» نامیده می‌شود.

کارشناسان جامعه شناسی کار می‌گویند که این پدیده ناشی از احساس خستگی و سرخوردگی است که بسیاری این وضعیت را به ویژه پس از دوره کرونا آن را تجربه می‌کنند.

در واقع ممکن است شما یکی از آن‌ها باشید؛ به گونه‌ای که حتی اگر آمادگی ترک شغل فعلی خود را نداشته باشید، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، وارد وضعیت «استعفای آرام» شده باشید.

در این گزارش چند نشانه معرفی شده که تأیید می‌کند شما وارد وضعیت استعفای آرام شده اید:

۱. انصراف از کار

میزان تلاشی که یک فرد برای کار خود انجام می‌دهد نشان دهنده میزان مشارکت او در کار یا تعلق او به شرکتی است که آنجا کار می‌کند. برخی از عادات کاری روزانه شما ممکن است به رئیستان نشان دهد که شما اصلاً با محیط کار خود سازگار نشده و همسو نیستید!

جک بیشاپ، مدیر عملیات شرکت Marmite Cao، می‌گوید: وقتی کارمندان کمتر در رویداد‌های اجتماعی شرکتی و جلسات داوطلبانه شرکت می‌کنند و در جلسات اجباری شرکت نمی‌کنند، آن‌ها در مشارکت‌های گروهی نقص دارند.

بیشاپ توضیح می‌دهد که کاهش حضور شما ممکن است نشانه اولیه این باشد که دیگر به اندازه قبل به کار خود مشتاق نیستید. این افراد حتی بی رغبتی خو به کار را از دیگر همکاران خود پنهان نمی‌کنند.

۲. نداشتن ابتکار عمل

زمانی که یک کارمند خوش ایده از پیشبرد پروژه‌ها یا بر عهده گرفتن مسئولیت‌های جدید دست می‌کشد، این علامت قابل توجهی است.

بیشاپ می‌گوید: "شما اگر ایده و راه حل داشته باشید می‌توانید انجام کار‌هایی را که از شما خواسته شده است انجام دهید. "

به گفته کارشناسان، ممکن است این اتفاق به طور ناگهانی رخ دهد یا ممکن است یک فرآیند تدریجی باشد که از طریق آن عادات و رفتار‌های یک کارمند تغییر می‌کند.

۳. انزوا از بقیه اعضای گروه

غیر معمول نیست که یک کارمند در بحبوحه یک دوره استعفای آرام، از تعامل با همکاران خود دست بکشد.

طبق برخی مطالعات، این وضعیت می‌تواند شامل صرف زمان کمتر یا شرکت نکردن در رویداد‌های اجتماعی یا غیررسمی با همکاران در محل کار، صرف ناهار به تنهایی و خاموش کردن دوربین در طول جلسات از راه دور باشد.

بیشاپ یادآور می‌شود که انزوا در خارج از محل کار نیز ممکن است رخ دهد، مانند زمانی که "کارمند در فعالیت‌های غیر کاری شرکت نمی‌کند و نسبت به همکاران خود بی علاقگی عمومی نشان می‌دهد. "

۴. تغییر افکار کارمند در مورد کار

دانیل گوورسکی که به عنوان مربی شغلی کار می‌کند، می‌گوید که از نشانه‌های ورود به مرحله استعفای آرام، تغییر افکار و نگاه یک کارمند در مورد محل کار یا شغل خود است. "

این ادراکات و احساسات در مورد محل کار می‌تواند نشانه ظریفی از استعفای آرام باشد که احتمالا در ابتدا قابل تشخیص نیست.

اگر شما به عنوان یک کارمند، اغلب یک گفتگوی درونی دارید که در آن از خود سؤالاتی می‌پرسید، مثلاً هدف چیست؟ یا زمزمه می‌کنید: زندگی باید چیزی بیشتر از این چیزی باشد که من دارم، این‌ها می‌توانند نشانه‌های ظریفی از ورود شما به استعفای آرام باشد.

منبع: اسکای نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
اینارو برای مردم میگید که استعفا بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۳:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مترجمتان را عوض کنید.
آخرین اخبار