پارک الغدیر ارومیه ایستگاه اول تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان

سرپرست هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان‌غربی با اعلام خبر برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان گفت: دوچرخه‌سواران در فاز نخست با استقبال مردم در مسیر وارد پارک الغدیر ارومیه محل پایان این مسابقه می‌شوند.

رسول شیخکانلوی 'tj: مردم خون گرم و مهمان دوست ارومیه عصر امروز با استقبال از دوچرخه سواران شرکت کننده نشان می‌دهند ورزش دوست، یار و همراه ورزشکاران هستند.

وی با اشاره به میزبانی ارومیه به عنوان مقصد فاز اول این مسابقات افزود: ۳۵ اُمین تور دوچرخه سواری آذربایجان با نام «ایران آذربایجان» در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل برگزار می‌شود که ارومیه اولین مقصد دوچرخه‌سواران است.

شیخکانلوی در ادامه اضافه کرد: این تور یکی از معتبرترین تور‌های دوچرخه سواری کشور و قدیمی‌ترین تور قاره آسیا به شمار می‌رود که سوت آغاز آن امروز ساعت ۱۱ صبح در پارک ائل گلی تبریز زده شده تا دوچرخه سواران مسافت ۱۵۶ کیلومتری تبریز تا ارومیه را زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری طی کنند.

وی با تشریح فاز اول برگزاری این مسابقات ادامه داد: رکاب‌زنان این مسابقات که با حضور ۱۱ تیم خارجی و داخلی برگزار شده در نخستین دور پس از طی مسیر جاده تبریز - ارومیه حوالی ساعت ۱۴ در پارک الغدیر ارومیه به نقطه پایان فاز اول خواهند رسید.

سرپرست هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۱۰ ورزشکار دراین تور حضور خواهند داشت، گفت: ۹۰ ورزشکار این تور از کشور‌های خارجی، مانند اندونزی، لیتوانی، مالزی، آفریقای جنوبی، تایلند، مراکش، آلمان، عراق، دو تیم از قزاقستان و مابقی از تیم‌های داخلی از جمله تیم ملی، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و آرویج شرق مازندران است.

شیخکانلوی تاکید کرد: براساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر زمان دقیق برگزاری تور در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، این تور از هفتم تا ۱۱ مهر در پنج مرحله و در سه استان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.