بهره مندی کم شنوایان و ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمد از گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از فراهم شدن امکان صدور گواهینامه رانندگی برای کم شنوایان و ناشنوایان استان خبر داد.

سرهنگ پیوست گفت: اغلب افراد ناشنوا به نحوی کاربر ترافیک هستند و از معابر به عنوان عابر پیاده یا راننده استفاده می‌کنند.

او افزود: امکان آزمون و صدور گواهینامه برای ناشنوایان و کم شنوایان در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و براساس قوانین و مقررات، افراد ناشنوا و کم شنوا پس از تایید در کمیسیون پزشکی بهداری فراجا می‌توانند گواهینامه پایه ۳ دریافت کنند.

سرهنگ پیوست می‌گوید: این افراد فقط می‌توانند برای دریافت گواهینامه سواری‌های شخصی اقدام کرده و با رعایت نکات و یادگیری موارد مربوط از گواهینامه رانندگی با سواری شخصی بهره‌مند شوند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد؛ دریافت گواهینامه پایه ۲، یک و موتورسیکلت برای آن‌ها میسر نیست و افرادی که گواهینامه پایه ۳ دارند نمی‌توانند راننده خودرو‌های حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها باشند و این موضوع اصلا برای رانندگان ناشنوا و کم شنوا امکانپذیر نیست.

سرهنگ پیوست ادامه داد: در قسمت عقب خودرو افراد ناشنوا باید آرم مشخصی چسبانده شود که بیانگر ناشنوا یا کم شنوا بودن فرد است و از این طریق سایر رانندگان از شرایط فرد آگاه می‌شوند و ملاحظه‌های لازم را در نظر می‌گیرند، ضمن اینکه سایر رانندگان باید برای سبقت گرفتن از آن‌ها از "چراغ" استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اضافه کرد" رانندگان ناشنوا و کم شنوا چه در روز و چه در شب با دیدن علامت چراغ سایر رانندگان متوجه می‌شوند که خودرو دیگری قصد مطلع کردن آن‌ها از شرایط را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.