صیانت از جان و مال مردم راهبرد اساسی پدافند غیرعامل

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت و حفاظت از جان و مال مردم است و این کلیدی‌ترین راهبرد پدافند عامل است.

غلامعلی حیدری در شورای پدافند زیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در حوزه زیستی برای حفاظت از جان و مال مردم گفت: افزایش تولیدات بومی در بخش‌های مختلف به عنوان یک اصل در پدافند غیرعامل در این استان مد نظر دستگاه‌های متولی است که باید از سوی مدیران اجرایی در نظر گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با ارزش‌ترین و مهمترین سرمایه کشور، مردم هستند و راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت و حفاظت از جان و مال مردم است و این کلیدی‌ترین راهبرد پدافند عامل است.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: حوزه زیستی، مردم‌محور، سایبری، کالبدی و اقتصادی از مهمترین حوزه‌های پدافند غیرعامل است.

حیدری ادامه داد: همه مسئولان ادارات، مسئولیت پدافند غیرعامل را در دستگاه‌های اجرایی برعهده دارند و نیاز است کارگروه‌ها فعالیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید از اموال و زیرساخت‌ها خود حفاظتی داشته باشند این حفاظت از اموال بیت‌المال را انجام دهند و در شرایط اضطراری هیچ گونه خدمتی نباید تعطیل شود و باید با جدیت دنبال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش، فرهنگسازی و رزمایش در خصوص پدافند غیر عامل در دستگاه‌های اجرایی نیاز است انجام شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل در پدافند غیرعامل را داشته باشند.

حیدری گفت: در زیرساخت‌ها، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری از سوی دستگاه‌ها باید دنبال شود که نتیجه آن ارتقا تاب‌آوری است و مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل سلامت اداری است که پاسخگو بودن به مردم، باعث ارتقا تاب‌آوری می‌شود.

وی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های ضروری و پایدار با قابلیت جایگزینی نیاز است اجرا شود و شریان مهم آب نیاز است پدافند غیرعامل داشته باشد و برق اضطراری نیز در دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمت رسان باید وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.