تجهیز بیمارستان مهاباد به ۲ دستگاه دیجیتال تشخیص سرطان سینه

کارشناس مسئول واحد تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: برای نخستین بار، این بیمارستان به ۲ دستگاه دیجیتال تشخیص سرطان سینه (ماموگرافی) تجهیز شده است.

رسول سلطانی کارشناس مسئول واحد تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: یکی از این دستگاه‌ها در قالب ۴۰ دستگاه دیجیتال تشخیص سرطان سینه (ماموگرافی) اهدایی کشور ژاپن وارد کشور شده بود که یکی از آن‌ها در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد نصب شد و دستگاه دیگر در توسط هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی خریداری و نصب شده است.

وی اضافه کرد: در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد انجام ماموگرافی از بانوان با استفاده از این دستگاه‌های پیشرفته و توسط کارشناس مجرب خانم با تعرفه‌های دولتی انجام می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه ماموگرافی با قدرت تشخیص ضایعات بسیار کوچک، مانع از دست رفتن زمان طلایی در درمان سرطان سینه می‌شود، افزود: قبل از بروز علائم سرطان و قبل از احساس هر گونه توده در سینه با ماموگرافی می‌توان شانس درمان را افزایش داد و بعد از بروز علائم باید به جراحان عمومی مراجعه کرد و فرصت درمان را در مراجعه به تخصص‌های غیر مرتبط از دست نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.