کرملین: خرسون همچنان بخشی از خاک روسیه است

سخنگوی کرملین تاکید کرد که شهر خرسون همچنان بخشی از خاک فدراسیون روسیه است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به سفر رئیس جمهور اوکراین به شهر خرسون گفت خرسون همچنان بخشی از خاک فدراسیون روسیه است.

به گزارش العالم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به شهر خرسون در جنوب اوکراین پس از خروج نیرو‌های روسیه از آن گفت خرسون همچنان بخشی از خاک فدراسیون روسیه است.

سفر زلنسکی به خرسون پس از آن انجام شد که نیرو‌های روسیه روز جمعه گذشته پس از هشت ماه تسلط بر این شهر به نیرو‌های اوکراینی اجازه دادند وارد آن شوند.

اوایل هفته گذشته، نیرو‌های اوکراینی چندین حمله را در شرق منطقه خارکف و در منطقه خرسون انجام دادند. روسیه روز چهارشنبه دستور عقب‌نشینی از خرسون را صادر کرد. وزارت دفاع روسیه توضیح داد که می‌خواهد از تلفات غیرضروری در میان نیرو‌های خود جلوگیری کرده و جان غیرنظامیان را نجات دهد.

پیش از این مقامات آمریکا و اوکراین پیش‌بینی کرده بودند خروج نیرو‌های روسیه از منطقه خرسون روز‌ها و شاید هفته‌ها طول بکشد. طی هفته‌های گذشته، مقامات محلی تلاش کرده اند غیرنظامیان را از خرسون خارج کنند، زیرا تهدید‌های نیرو‌های اوکراینی افزایش یافته است. خبرگزاری راشاتودی روز چهارشنبه گزارش داد حدود ۱۱۵ هزار نفر شهر را ترک کرده اند. 

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در اواخر سپتامبر، خرسون و سه منطقه دیگر اوکراین را به عنوان بخشی از خاک روسیه اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
عمو یادگار خوابی یا بیدار
آخرین اخبار