همایش پدافند غیر عامل در شرکت پالایش نفت با حضور سردار جلالی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل در واقع مجموعه تمهیدات و اقداماتی است که با استفاده از ابزار و شرایط محیطی و جغرافیای موجود و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام شود و این اقدامات باید به گونه ‏ای بر نامه ریزی شود که توان دفاع از تاسیسات نفتی و پتروشیمی را افزایش دهد.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه حوزه انرژی و نفت جزو  زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی است گفت: با توجه به اهمیت حوزه انرژی در زندگی مردم و موضوع ارزآوری و اقتصاد، این بخش همواره مورد توجه دشمنان و جزو لیست تهدیدات علیه کشور است.

او با بیان اینکه با جنگ ترکیبی ۵ لایه علیه کشور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: نخستین لایه تهدید از درون است. موضوع دوم در جنگ ترکیبی، آسیب‌پذیری زیرساختی سایبری است که در قالب سه دسته آسیب‌پذیری درجه یک با آسیب و راهکار مشخص، آسیب‌پذیری درجه دو با ماهیت ناشناخته و آسیب درجه سوم یا امپلنتی شامل آسیب به سخت‌افزار، نرم افزار و میان افزار، تعریف می‌شود. براساس ارزیابی‌ها، ۸۰ درصد آسیب‌پذیری‌ها از نوع درجه یک هستند که با برنامه‌ریزی مدون می‌توان با این تهدیدات مقابله کرد.

او  با بیان اینکه مدیران باید نسبت به سواد امنیت سایبری اهتمام جدی داشته باشند گفت: مدیرانی که کارشان وابسته به فضای سایبری است و بدون آن نمی توانند تداوم کار داشته باشند بایستی سواد لازم امنیت و پدافند سایبری را کسب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در حوزه تهدیدات ترکیبی، آسیب‌پذیری‌های سایبری و تهدیدات درون زا باید کنترل شود گفت: با بکارگیری عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری، می توان در کوتاه مدت امن سازی سایبری را انجام داده و سایر تهدیدات را نیز در این حوزه با استفاده از اصول و ضوابط پدافند سایبری به خوبی مدیریت و خنثی کرد.

محمدی با اعلام اینکه برگزاری مانورهای دوره‌ای با سناریوهای محتمل و ارزیابی و کنترل اقدام‌ها، تربیت نیروی متخصص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و آموزش‌های تخصصی می تواند پدافند غیرعامل را تقویت کند تصریح کرد:موضوع پدافند غیرعامل در استان از مباحث بسیار مهم و حساس است که همه دستگاه‌ها آن را مورد توجه قرار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.