اهدای عضو شهروند زنجانی به بیمار نیازمند

یازدهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدای یک عضو شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

اماموردی مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: یازدهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدای یک عضو از شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

اماموردی افزود: یک شهروند زنجانی به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود که به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان، دچار مرگ مغزی شد.

وی گفت : متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و نیرو‌های تلاشگر بیمارستان برای نجات جان وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او صورت گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت فقط کبد او اهدا شد و یک هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.