هشدار مقامات صنعاء درباره توطئه عربستان و امارات در جنوب یمن

مقامات مجلس شورای یمن با هشدار درباره توطئه‌ای خطرناک که وحدت و تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار می دهد، عربستان و امارات را تهدید کردند.

مقامات مجلس شورای یمن تهدید کردند در صورت ادامه تجاوزات و همچنین ادامه محاصره یمن‏، امارات و عربستان سعودی را بمباران خواهند کرد.

مقامات مجلس شورای یمن خاطر نشان کردند آنچه در حال حاضر در جنوب این کشور صورت می‌گیرد توطئه خطرناکی است که وحدت یمن و سلامت اراضی این کشور و همچنین کشتیرانی بین المللی را تهدید می‌کند.

گزارشگر العالم در یمن گفت:توطئه‌های خطرناکی که اکنون در جنوب یمن در جریان است‏، نقشه‌های کشور‌های متجاوز علیه‌ای کشور را پس از هشت سال تجاوز و تعدی عربستان ، امارات و امریکا به این کشور دوباره آشکار کرده است. مقامات مجلس شورای یمن در برابر این توطئه‌ها تهدید کنند که در صورت ادامه تجاوزات به این کشور و همچنین ادامه محاصره یمن‏ و ادامه حضور امارات در جزیره‌ها و سواحل یمن‏، امارات و عربستان را بمباران کنند.

عبده الجندی، نائب رئیس مجلس شورای یمن گفت: آنچه در جنوب این کشور صورت می‌گیرد یک توطئه خطرناک است که وحدت یمن و سلامت اراضی این کشور و همچنین کشتیرانی بین المللی را تهدید می‌کند.

یحیی مهدی، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس یمن نیز تاکید کرد تجاوز به یمن فقط با یک نیروی قاطع و محکم و همچنین بمباران اهداف راهبردی در عمق امارات و عربستان سعودی متوقف خواهد شد.

این در حالی است که مقامات یمنی واشنگتن را به اعمال فشار بر ریاض و ابوظبی با هدف تشدید محاصره یمن متهم کرده اندبطوریکه واشنگتن مانع برقراری صلح در این کشور است.

این تحولات در حالی است که مناطق تحت کنترل ائتلاف متجاوز سعودی صحنه اعتراضات گسترده علیه مزدوران به علت وضعیت کلی شهروندان است بطوریکه هزاران نفر در منطقه ردفان در استان لحج علیه شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی تظاهرات کردند ومارب نیز صحنه وقوع درگیری‌هایی بین قبایل یمنی و نیرو‌های وابسته به حزب الاصلاح بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
زمان جنگ تحمیلی ارتش بعثی صدام شهرهای ما رو بمبارون می کرد تا این که ملت ایران فریاد زدن موشک جواب موشک و این شد که نیروهای ما تلاش زیادی برای تهیه موشک کردن و بعد عراق رو موشک بارون کردن، نتیجه این کار پذیرش قدرت ایران از طرف متجاوز و پایان جنگ با شکست ارتش بعث عراق شد. یمنی ها هم باید با موشک بارون متجاوزین جواب موشک بارون شدن شهرها شون رو بدن.
آخرین اخبار