تلاش آمریکا برای تسلط بر منابع حضرموت یمن

تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در استان حضرموت یمن نشان می‌دهد که این کشور در تلاش برای تسلط بر منابع و ثروت‌های این منطقه است.

تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در استان حضرموت نشان می‌دهد که این کشور در تلاش برای تسلط بر منابع و ثروت‌های حضرموت، اختلاف افکنی میان یمنی‌ها و دامن زدن به جنگ نرم علیه یمن است.

به گزارش المسیره، در ادامه تجاوزات به یمن، اکنون استان حضرموت مورد توجه آمریکا قرار گرفته است. سفیر آمریکا در یمن دیدار‌های مشکوکی در استان حضرموت داشته که در چارچوب تلاش آمریکا برای تسلط بر منابع این استان تفسیر می‌شود.

اخیرا آژانس آمریکایی توسعه بین المللی اعلام کرد از میان دختران مدارس یمن ۵۰ گروه تحت عنوان مبارزه با خشونت اجتماعی تشکیل داده است. در همین حال، سفیر آمریکا دیداری مجازی با فعالان زن در حضرموت داشت و از نقش زنان در ایجاد صلح در یمن سخن گفت.

سفیر آمریکا در عدن دیدار‌های زیادی با مقامات دولت مزدور دارد و بار‌ها به استان حضرموت سفر کرده است. بهانه این سفر‌ها کمک اقتصادی و امنیتی به حضرموت و مبارزه با تروریسم و دزدی دریایی بوده است.

واشنگتن با پیش گرفتن سیاست "نه جنگ، نه صلح" درصدد است، یمنی‌ها را در امور معیشتی با مشکلات شدید مواجه کند تا از این طریق دولت نجات ملی در صنعا را مجبور کند که مانع از غارت ثروت نفتی یمن نشود و دستورات واشنگتن را اجرایی کند.

هدف دیگر آمریکا و سعودی تجزیه و تقسیم کشور یمن است. حوادثی که استان‌های جنوبی بخصوص حضرموت شاهد آن هستند بخشی از این سناریو محسوب می‌شوند.

از آنجا که استان حضرموت یمن دارای منابع نفت و موقعیت راهبردی است، واشنگتن درصدد بر آمده است تا طرح‌های خود را در این استان به اجرا بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
امریکاهمه جافاسدعمل میکند
آخرین اخبار