صدور احکام پرونده فساد مالی در شهرداری و شورای رامسر و چمستان

احکام قطعی مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر‌های رامسر و چمستان صادر شد.

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: احکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر‌های رامسر و چمستان و محکومیت شهردار و شورای شهر اسلامی رامسر به تحمل ۵ سال حبس صادر شد.

او افزود: با صدور رأی قطعی در دادگاه تجدید نظر استان، مظاهر باقر سلیمی شهردار سابق رامسر و محمد جعفر خلیلی رئیس سابق شورای اسلامی این شهر هر کدام به اتهام ارتشا به نحو متعدد به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل قیمت مال و وجوه ماخوذه، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و انفصال موقت به مدت ۳ سال محکوم شدند.

حجت الاسلام اکبری گفت: شهردار سابق رامسر بابت تضییع اموال عمومی و حقوق بیت المال، به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، جبران خسارت وارده و پرداخت اجرت المثل و جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی نیز محکوم شد.

او افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، غلامرضا چمن آراء شهردار سابق چمستان به اتهام تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به ۹۲ ضربه شلاق و نقی توکلی کارمند وقت شهرداری و دبیر کمسیون ماده‌ی ۱۰۰  به اتهام ارتشاء به نحو متعدد به ۷ سال و نیم به اضافه‌ یکروز حبس تعزیری، جزای نقدی معادل مال ماخوذه، ضبط مال پرداخت شده در حق دولت، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت یکسال و ۵ نفر دیگر از محکومین این پرونده نیز به اتهام رشاء هر کدام به ۶ ماه و یک روز حبس (تعلیق به مدت ۲ سال) و ضبط مال پرداخت شده درحق دولت محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۴ نفر دیگر از محکومین به اتهام ارتشاء، هر کدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم که محکومیت آن‌ها به مدت ۴ سال تعلیق شد.

حجت الاسلام اکبری افزود: به هم استانی‌ها این اطمینان را می‌دهم که دادگستری استان عزم خود را در مبارزه‌ی انقلابی و جهادی با همه‌ مصادیق فساد و پیشگیری از ایجاد بستر‌های فساد زا جزم کرده و از هیچ اقدامی که در راستای حفظ حقوق بیت المال لازم و ضروری باشد. دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.