صادرات و ثبت جهانی اسب کرد در دست اقدام است

عضو انجمن صنفی اسب‌داران کرمانشاه به اهمیت صادرات اسب کرد هم اشاره کرد که اکنون با همراهی اتاق بازرگانی در دست پیگیری است و گفت : ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورود اسب اصیل کرد به کشور‌های همسایه وجود دارد.

شکری عضو انجمن صنفی اسب‌داران کرمانشاه کردستان عراق، سوریه و ترکیه را از جمله بازار‌های صادراتی دانست که طالب اسب کرد هستند و گفت : اگرچه در این مناطق اسب کرد وجود دارد، اما اسب کردی که در کرمانشاه داریم بسیار اصیل‌تر از اسب کرد این مناطق است.

وی اظهار کرد: برقراری صادرات می‌تواند کمک بسزایی به درآمدزایی و اشتغالزایی اسب کرد داشته باشد، زیرا اگر مسیر‌های قانونی برای صادرات اسب کرد به بازار‌های صادراتی گشوده شود و بتوانیم اسب‌های شناسنامه‌دار را صادر کنیم، دست دلالان نیز قطع خواهد شد و سود واقعی به پرورش دهندگان اسب می‌رسد.

رئیس انجمن صنفی اسب‌داران کرمانشاه معتقد است برای آنکه اسب کرد بیش از پیش در بازار‌های جهانی معرفی شود نیازمند حضور در جشنواره‌های اسب کرد هم هستیم.

شکری بر لزوم ثبت جهانی اسب کرد هم تاکید کرد که روند آن هم اکنون از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز شده و خاطرنشان کرد: ثبت جهانی کمک شایانی به برندسازی اسب کرد در جهان می‌کند و ارزش این اسب را دو چندان خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار