وضعیت بغرنج فدراسیون المپیکی کشورمان/ پولادمردان در انتظار تحول اساسی در وزنه برداری

رشته ورزشی وزنه برداری با مشکلات زیادی مواجه است و نیاز به تغییر و تحولات اساسی دارد.

فدراسیون المپیکی  وزنه برداری  در وضعیت خوبی قرار ندارد و از لحاظ مالی، زیرساختی و امکاناتی با مشکلاتی دست به گریبان است.

تجهیزات وزنه برداری کهنه است و همچنین هیئت‌های استانی با نبود مربیان تخصصی، نداشتن داور و سالن‌های کم مواجه هستند. علاوه بر این، پشتوانه سازی در وزنه برداری صورت نگرفته است و داشته‌های این رشته ورزشی همین نفرات فعلی هستند و جوانانی که بتوانند جای ورزشکارانی همانند سهراب مرادی، کیانوش رستمی و بهداد سلیمی را بگیرند کم هستند.

اقدامات عجیب رئیس سابق وزنه برداری 

علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری با سیاست‌های خود  قهرمانان این رشته ورزشی را فراری داد و زمانی که انوشیروانی سرپرستی فدراسیون وزنه برداری را برعهده گرفت، اسناد منقول و غیر منقول از سوی مرادی به مدیریت جدید تحویل داده نشد و خزانه دار قبلی فدراسیون هم شفافیت مالی را ارائه نکرد و مدیران جدید فدراسیون مجبور شدند که مجمع سالیانه را به مجمع فوق العاده  تبدیل کنند تا شرایط  را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند.

مدال المپیک کیانوش رستمی در گاو صندوق وزنه برداری 

اقدامات مرادی به اینجا ختم نشد و زمانی که سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری کلید گاو صندوق خزانه داری را باز کرد با اتفاقی عجیب مواجه شد و در آن حکم با جعبه، قاب، مدال و احکام پوسیده شده و رنگ و رو رفته  المپیکی  کیانوش رستمی  مواجه شده که بیش از یک سال و نیم پیش از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری تحویل گرفته شده بود. در حالی که مدال باید به کیانوش داده می‌شد، اما متاسفانه در دفتر اتاق علی مرادی رئیس فدراسیوت سابق بایگانی شده بود و به او نداده بودند.

رقابت  چهار  نامزد برای صندلی ریاست فدراسیون وزنه برداری 

نام نویسی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون وزنه برداری در حالی از  روز ۲۲ آذر ماه شروع شده بود که فقط ۴ نفر برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند و سجاد انوشیروانی، ایوب بهتاج، جلیل امیری و آرین حاتمی کاندیدای نشستن بر صندلی ریاست این فدراسیون شدند.

بنابر تصمیم و تصویب هیات رییسه، مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری، در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان در تاریخ سه شنبه، ۱۸ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علی جباری کارشناس وزنه برداری درباره وضعیت فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: وزنه برداران ما از مسابقات جهانی کلمبیا برگشتند و بعضی از آن‌ها نتایج خوبی گرفتند و برخی دیگر از ورزشکاران خوب کار نکردند. ورزشکاران ما در یک ضرب خوب بودند، اما در ۲ ضرب عملکرد مناسبی نداشتند. اگر تیم کاملی می‌بردیم در آن صورت می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و در یکی از سکو‌ها قرار بگیریم.

علی داوودی باید ایرادات و ضعف های خود را برطرف کند 

جباری درباره اینکه جایگزین‌های خوبی برای بهداد سلیمی و رضا زاده پرورش داده نشدند، گفت: علی داوودی قهرمان جوانان جهان شده است و او می‌تواند جایگزین خوبی برای سنگین وزن‌ها شود. داوودی جوان است و جا دارد تا پخته‌تر شود و ایرادات و ضعف‌هایی در حرکاتش دارد که باید برطرف کند. او در آینده‌ای نزدیک می‌تواند مدال‌های جهانی هم بگیرد.

نبود میله های استاندارد معضل وزنه برداری است 

او درباره مشکلات وزنه برداری گفت:  هیئت‌های استانی وزنه برداری سالن تمرین دارند، اما این سالن‌ها قدیمی هستند. همچنین آن‌ها امکانات و ابزار لازم را ندارند. میله‌ها و وزنه‌ها گران هستند و میله‌های استاندارد بین المللی در داخل تولید نمی‌شود و باید از خارج وارد شود و هزینه بر است. میله‌های بانوان با آقایان متفاوت است.

باید در رده نوجوانان و جوانان وزنه برداری سرمایه گذاری صورت بگیرد 

کارشناس وزنه برداری درباره اینکه پشتوانه سازی در وزنه برداری صورت نگرفته است، گفت: به نظرم  باید اردو‌هایی برای ورزشکاران جوان  برگزار کرده و از آن‌ها  در مسابقات آسیایی و جهانی استفاده کنند. جوانان باید  به صورت مقطعی در طول سال ۱۰، ۱۲ ماه در اردو باشند و برنامه تمرینی به ورزشکاران شهرستان‌ها بدهیم. البته ورزشکارانی مانند علی داوودی از جوانان شروع کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. اردوی نوجوانان و جوانان برای مسابقات جهانی جوانان مکزیک قرار است به زودی برگزار شود و باید برای رده‌های جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری شود.

جباری درباره ارزیابی اش از انتخابات فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: ۴ نفر برای انتخابات ثبت نام کردند و به نظرم هر کسی که رای آورد باید وزنه برداری را به جایگاهی برساند که مردم از این رشته ورزشی در المپیک توقع دارند.

او درباره عملکرد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری گفت: انوشیروانی ۴، ۵ ماه است که سرپرست فدراسیون شده است و نمی‌توانیم ارزیابی درستی از عملکردش در این مدت داشته باشیم. امیدوارم هر کسی که برنده انتخابات شد در نهایت بتواند این رشته ورزشی را به جایگاه اصلی خود برساند.   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۱
بدنسازی هم باید جزو فدراسیون بشه
البته بصورت اسلامی یعنی بدنسازا حتما شورت بپوشن
آخرین اخبار