تصویب رشته کاردانی فنی برنامه‌سازی بازی در دانشگاه علمی کاربردی

دوره کاردانی فنی برنامه‌سازی بازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برگزار می‌شود.

علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان این رشته در فرآیند آموزشی، مهارت‌ها و شایستگی‌هایی نظیر ساخت بازی‌های دیجیتال و رسانه‌های تعاملی با به کارگیری زبان‌های برنامه نویسی، آزمایش بازی، ساخت بازی با سطح و معماری مناسب دارای نور و جلوه‌های ویژه، به کارگیری موتور‌های بازی، اسکریپت نویسی، به کارگیری گرافیک کامپیوتری، صداگذاری و ساخت جلوه‌های ویژه برای بازی و برخط سازی بازی را کسب می‌کنند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی از جمله تولید کننده بازی، تکنسین توسعه دهنده بازی و برنامه نویس بازی را احراز کنند.

جمالزاده افزود: این دوره برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: ارائه دروسی نظیر طراحی و توسعه بازی، ابزار‌های طراحی گرافیکی، صداسازی و تصویرسازی دیجیتال، Game Testing، موتور‌های بازی (Unity/Unreal Engine)، به‌کارگیری ابزار‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری VR/AR در بازی‌سازی، روش‌های مدل سازی گرافیکی و جلوه‌های ویژه در کنار ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ به همراه مدرسان و خبرگان باتجربه در این حوزه شغلی، زمینه‌های توانمندسازی دانشجویان را فراهم می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار