سفیر چین:

غرب چشمان خود را به مبارزه چین با کرونا بسته است

سفیر چین در روسیه گفت غرب چشمان خود را به مبارزه چین با کرونا بسته است.

ژانگ هانهویی، سفیر چین در روسیه در اظهاراتی که روز چهارشنبه منتشر شد به خبرگزاری تاس روسیه گفت، اتهامات آمریکا و دیگر کشور‌های غربی مبنی بر این که پکن کنترل همه گیری ویروس کرونا را از دست داده است، حدس و گمان است.

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات گزارش کرد: آمریکا و برخی از کشور‌های غربی، چشم خود را بر معجزه چین در مبارزه با این همه گیری بسته اند و از هر نظر درباره از دست دادن کنترل چین بر این همه گیری حدس و گمان می‌زنند و سیاست‌های پیشگیری و کنترل کووید ما را تحقیر می‌کنند.

چین در حال پایان دادن به انزوای خودخواسته‌ای است که در راستای سیاست کرونای صفر اجرایی کرد و هم اکنون محدودیت‌های مسافرتی در این کشور لغو شده است و پیش بینی می‌شود در آستانه سال نو چینی حدود دو میلیارد سفر در این کشور انجام شود.

شایان ذکر است کرونا در یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های چین به سرعت شیوع یافته است. مسئولان بهداشتی چین می‌گویند ۸۹ درصد مردم مرکز منطقه هِنان به این ویروس مبتلا شده اند. این رقم معادل ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. با این حال دولت می‌گوید با وجود افزایش ابتلا در سراسر چین مصمم به بازگشایی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار