رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد

ضرورت ارتقای عوامل هویت ساز در حوزه پرستاری

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، بر تلاش برای ارتقای عوامل هویت ساز در حوزه پرستاری تاکید کرد و گفت: یکی از نکات هویت ساز در این حوزه، تعرفه گذاری است و تعرفه گذاری پرستاری تنها محدود به مسائل مالی نیست.

دکتر محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نشست با مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه حمایت از پرستاران، بر تلاش برای ارتقای عوامل هویت ساز در حوزه پرستاری تاکید و اظهار کرد: یکی از نکات هویت ساز در این حوزه، تعرفه گذاری است و تعرفه گذاری پرستاری تنها محدود به مسائل مالی نیست، بلکه هدف اول تعرفه گذاری ایجاد بستر هویتی، هدف دوم تعیین مرز‌های حقوقی و قضایی و هدف سوم مسائل مالی است.

او با بیان اینکه ارزش نسبی خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مصوب شده است، اضافه کرد: هویت‌بخشی به خدمات پرستاری از نتایج اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است و مراقبت‌های پرستاری از سال آینده در سرانه سلامت قرار می‌گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه همه رشته‌های مرتبط با حوزه پرستاری که هم اکنون در دنیا در حال تدریس است، در ایران نیز وجود دارد، افزود: در حال حاضر، ۲۰۰ دانشکده پرستاری در کشور به آموزش و پرورش این حوزه می‌پردازد و سالانه نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار نفر در رشته‌های مربوط به پرستاری فارغ التحصیل می‌شوند.

دکتر میرزابیگی ضمن اشاره به نقش مهم جامعه پرستاری در دوران کرونا، بر ۲ عامل تاثیرگذار آموزش و هم اندیشی در ارتقای وضعیت خدمات پرستاران تاکید کرد و گفت: همچنین بخش مهمی از درآمد مجموعه سلامت حاصل نقش، تلاش و خدمات پرستاران است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه سازمان نظام پرستاری کشور از اقدامات نوین و اجرای برنامه‌های تاثیرگذار حوزه پرستاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره می‌برد و و با قدردانی از مسئولان این دانشگاه، این اقدامات را نشان از وجود و تلاش مسئولان و پرستاران توانمند این حوزه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.