آغاز عملیات گازرسانی به مرز تمرچین پیرانشهر

عملیات گازرسانی به پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد.

آیین کلنگ‌زنی آغاز عملیات گازرسانی به به پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر روز سه‌شنبه با حضور کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

خضر کاک‌درویشی، فرماندار پیرانشهر در حاشیه آیین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به پایانه مرزی تمرچین گفت: این طرح با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال و به طول ۱۳.۵ کیلومتر به منظور تامین گاز این پایانه مرزی اجرایی شده است.

 او با اشاره به دیگر طرح‌های افتتاحی در این شهرستان نیز افزود: امروز پروژه کانال دفع آب‌های سطحی روستای شین آباد به طول ۵۱۰ متر و با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کاک دوریشی اشاره به افتتاح پست فوق توزیع ۱۳۲/۲۰ کیلو ولت پسوه اضافه کرد: پروژه احداث پست فوق توزیع پسوه یکی از مهمترین پروژه‌های برق رسانی سطح شهرستان و بخش لاجان است که با بهره‌برداری از این پروژه مهم، پایداری و افزایش سطح ولتاژ شبکه و نیز افزایش ظرفیت تأمین برق شهرستان به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

او گفت: برای این پروژه نیز ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن مشکل تامین برق شهرستان و ایستگاه‌های پمپاژ آبیاری کشاورزی تا حد زیادی رفع خواهد شد.

کاک درویشی ادامه داد: امروز همچنین با حضور معاون استاندار آذربایجان‌غربی، گازرسانی به سه روستای «گرداسه»، «گرده‌بن» و «سنجله» و مدرسه ۱۲ کلاسه روستای شین آباد نیز به بهره برداری رسید.

فرماندار پیرانشهر گفت: در ایام دهه فجر امسال در مجموع ۳۴ طرح در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲ طرح نیز آغاز می‌شود که اعتبار این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.