رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد «دونگ سی» پکن:

توهین به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان به بهانه آزادی بیان اهانت به انسانیت است

رئیس جمهور گفت:به نام آزادی بیان به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان اهانت می‌کنند که این اهانت به همه انسانیت و اقدامی بر علیه آزادی بیان است،

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر به چین، با حضور در مسجد تاریخی «دونگ سی» پکن با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران و مسلمانان این شهر، از سابقه بیش از هزار ساله اسلام در چین گفت و افزود: ۲ هزار سال پیش هم جاده ابریشم دو تمدن بزرگ ایران و چین را به یکدیگر مرتبط کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط ایران و چین پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رو به گسترش بوده است، اظهار داشت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

رئیسی در ادامه با راهبردی توصیف کردن روابط ایران و چین از توافق دو کشور برای توسعه این روابط خبر داد.

آیت‌الله رئیسی استقلال‌خواهی ایران را دلیل دشمنی‌های آمریکا و نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با وجود همه دشمنی‌های آمریکا امروز انقلاب اسلامی ایران توانسته است، قوی‌تر از قبل به حرکت خود در مسیر پیشرفت و توسعه ادامه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام سلطه در تمام توطئه‌های خود علیه ملت ایران شکست خورده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مردم منطقه امنیت‌ساز بوده، اما آمریکا دنبال این بوده که با راه‌انداختن گروه‌های تکفیری در منطقه ناامنی ایجاد کند.

رئیس جمهور در ادامه به اهانت به مقدسات دینی در کشور‌های اروپایی اشاره و خاطرنشان کرد: غربی‌ها به نام آزادی بیان به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان اهانت می‌کنند که این اهانت به همه انسانیت و اقدامی بر علیه آزادی بیان است، اما یقین داریم که این توطئه‌ها و فتنه‌ها ره به جایی نخواهد برد و وضعیت عالم با امید به اصلاح امور به طرف پاکی و نیکی حرکت خواهد کرد و سلطه‌گران و آمریکایی‌ها و نظام سلطه در آینده جهان جایگاهی نخواهد داشت.

 

توهین به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان به بهانه آزادی بیان اهانت به انسانیت است

رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد «دونگ سی» پکن

مسجد «دونگ سی»، یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر پکن است که گفته می‌شود در سال ۱۳۵۶ میلادی در زمان سلسله یوان ساخته شده است. بنای فعلی مسجد شامل دو دروازه، یک گلدسته، یک شبستان و ... می‌باشد. شبستان مسجد گنجایش ۵۰۰ نفر را در خود دارد و روی طاق‌های شبستان، آیاتی از قرآن حک شده است.

ساختمان این مسجد به سبک سلسله مینگ بنا شده و آثار فرهنگی و گرانبهای بسیاری در این مسجد نگهداری می‌شود. نسخ مختلفی از قرآن در کتابخانه این مسجد نگهداری می‌شود که یکی از گرانبهاترین آن‌ها نسخه‌ای دست نویس مربوط به دوران سلسله یوان است. در این کتابخانه همچنین کتاب‌های اهدا شده توسط امپراتور مصر نیز به چشم می‌خورد.

این مسجد مقر انجمن اسلامی پکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۰:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
جالبه رییسی در مورد اهانت به مقدسات دینی مسلمانان در کشور‌های اروپایی میگه ولی از نسل کشی عقیم سازی شکنجه ۱۲ میلیون مسلمان اویغور حرفی نمیزنه آیا اهانت گناه ش بیشتر از این کارهای برادران کمونیست چین است .اینه سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ارتباط بگیریم با کشورهایی که حاضرن با ما رابطه داشته باشند ، تا بتوانیم تحریم های غرب مقابله کنیم.
در مقابل توهین های غرب قرآن خواندن مون رو بیشتر کنیم انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اونایی کہ مبفی دادن با تعاملش مخالفن یا خواندن قرآن
کلا مخالفین نہ حالا ھر چی باشہ
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۰:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
درمورد کشتار و عقیم سازی ۱۲ میلیون مسلمان اویغور ساکن چین چیکار کنیم ؟
آخرین اخبار