برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ با محوریت حمایت از اوکراین

کنفرانس امنیتی مونیخ امروز در حالی آغاز می‌شود که حمایت از کی یف در برابر مسکو از اصلی‌ترین محور‌های آن است.

کشور‌های غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمایت‌های گسترده تسلیحاتی، مالی و دیپلماتیک را از کی یف به عمل آورده اند. در ادامه این حمایت ها، امروز (جمعه) آلمان میزبان رهبران کشور‌های غربی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد نظامی و سیاسی امروز از سرتاسر جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ گردهم می‌آیند تا جدیدترین اقدامات لازم برای حمایت از اوکراین به منظور اطمینان بخشی از پیروزی این کشور در برابر روسیه را به عمل آوردند.

در این نشست قرار است اولاف شولتس، صدراعظم آلمان؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و ده‌ها تن از رهبران کشور‌های جهان شرکت کنند. روسیه از شرکت در این کنفرانس که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت امتناع کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شب گذشته خود اولویت نخست کی یف را مقابله با حملات روسیه تا زمانی که اوکراین برای انجام حملات برنامه ریزی شده خود آماده می‌شود، دانست. وی تاکید کرد: حفظ شرایط جبهه‌های نبرد و خنثی سازی تهاجمات دشمن در حال حاضر اولویت نخست ماست.

وزیران دفاع کشور‌های عضو سازمان ناتو در نشست هفته گذشته خود در بروکسل بر تسریع ارسال تسلیحات به اوکراین تاکید کردند. کی یف در نظر دارد تا زمان رسیدن تسلیحات کافی برای آغاز تهاجم خود در فصل بهار، در کوتاه مدت بر خنثی سازی تهاجمات مسکو تمرکز کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ در سال گذشته تنها چند روز پیش از آغاز جنگ اوکراین برگزار شد و رهبران کشور‌های غربی به هشدار‌های مسکو درباره گسترش ناتو به مرز‌های این کشور بی تفاوت بودند. روسیه که طی چند ماه پیش از آغاز جنگ بار‌ها از مقامات آمریکایی و غربی خواسته بود تعهد خود را نسبت به عدم عضویت اوکراین در سازمان ناتو اعلام کنند، پس از بی توجهی آن‌ها خود برای رفع خطری که امنیت ملی شان را به مخاطره می‌انداخت وارد عمل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

چرا در گذشته آمریکا برای خلع سلاح اوکراین همکاری کرد ؟
آیا اوکراینی خوب است که ماشه اش به دست آمریکا باشد ؟
آیا معنی ناتو این است ؟

و سوال آخر ،
آیا نباید با گسترش چنین سازمانی به شرق مقابله کرد ؟


پیمان اشراقی.
آخرین اخبار